تشدید تنش میان کابل و اسلام آباد در آستانه نشست دوحه ۳

بین‌الملل

70718
تشدید تنش میان کابل و اسلام آباد در آستانه نشست دوحه ۳

در آستانه برگزاری نشست دوحه ۳ به میزبانی سازمان ملل برای حل و فصل مسائل افغانستان، تنش ها میان کابل و اسلام آباد بار دیگر بالا گرفته و حرفهای اخیر وزیر دفاع پاکستان، واکنش های مقامات افغان را بدنبال داشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین؛ سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان مقیم قطر در واکنش به اظهارات وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حمله به خاک افغانستان، گفت: به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم به این کشور آسیب برساند.

وی تصریح کرد: ما نه به کسی ضرر می‌رسانیم و نه هم به کسی دیگر این اجازه را می‌دهیم که به ما ضرر وارد کند و نه در امور داخلی کسی دخالت می‌کنیم؛ این شیوه کار و سیاست ما است و هر ماجراجو پیش از این‌که درباره این سرزمین پرافتخار به چشم بد نگاه کند باید تاریخ متجاوزین گذشته را خوب مطالعه و به عواقب آن فکر کند.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان اخیراً گفته است که پاکستان در نظر دارد تا مخفیگاه طالبان پاکستانی را در خاک افغانستان هدف قرار بدهد.

این ادعای وزیر دفاع پاکستان در حالی مطرح می‌شود که مقامات دولت سرپرست افغانستان، بارها حضور طالبان پاکستانی در خاک این کشور را رد کرده‌اند.

همچنین وزارت دفاع ملی حکومت سرپرست افغانستان، اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان را عمل ناسنجیده خواند و هشدار داد: هر کسی به هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند مسئولیت عواقبش بر عهده او خواهد بود.

مسئولان وزارت دفاع ملی حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه ای اعلام کردند: اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان درباره احتمال نقض حاکمیت ملی افغانستان یک عمل ناسنجیده و تلاش برای گل‌آلود ساختن آب می‌باشد که به نفع هیچ‌کس نیست.

این بیانیه می افزاید: بر مقامات عالی پاکستان لازم است که به هیچ کسی اجازه ندهد درباره موضوعات حساس این‌چنین اظهارات حساسیت‌برانگیز ابراز بکند.

وزارت دفاع ملی افعانستان هشدار داد: هر کس به هر بهانه و یا عنوانی به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقبش برعهده او خواهد بود. موضع اصولی افغانستان این است که اجازه نمی‌دهد خاک این کشور در مقابل کشوری دیگر استفاده شود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل