بلاروس نیروهای نظامی بیشتری را در مرز با اوکراین مستقر کرد

بین‌الملل

70732
بلاروس نیروهای نظامی بیشتری را در مرز با اوکراین مستقر کرد

یک فرمانده نظامی ارتش بلاروس امروز (شنبه) اعلام کرد که مینسک، نیروهای نظامی بیشتری را در مرزهای این کشور برای مقابله احتمالی برابر تجاوز اوکراین مستقر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، آندری سورینچیک فرمانده نیروی هوایی ارتش بلاروس گفت: ما به دلیل افزایش فعالیت پهپادهای اوکراینی در منطقه، نیروهای دفاع هوایی بیشتری را در مرز خود با اوکراین مستقر کرده ایم تا از تاسیسات زیرساختی خود محافظت کنیم.

بلاروس اوایل این هفته اعلام کرد که یک کوادکوپتر را که به طور غیرقانونی از مرز این کشور با اوکراین عبور کرده بود، به اتهام جمع آوری اطلاعات در مورد زیرساخت‌های مرزی بلاروس سرنگون کرده است.

سورینچیک گفت: وضعیت در حریم هوایی بر فراز مرز ۲ کشور همچنان متشنج است.

وی در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی وزارت دفاع بلاروس منتشر شد، اظهار داشت: ما آماده‌ایم قاطعانه از تمام نیروها و ابزارهای موجود برای محافظت از خاک خود و جمعیت جمهوری بلاروس برابر تحریکات احتمالی در حریم هوایی استفاده کنیم.

وزارت دفاع بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اوکراین نیروها، تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری را به منطقه شمالی زیتومیر، که هم مرز با بلاروس است، منتقل کرده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل