آبفا گیلان به توصیه علوم پزشکی درباره مسمومیت‌ها واکنش نشان داد

استان‌ها

70775
آبفا گیلان به توصیه علوم پزشکی درباره مسمومیت‌ها واکنش نشان داد

علل و عوامل مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شرکت آب و فاضلاب استان تشریح شد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهر و مراجعه آنان به بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شرکت آب و فاضلاب استان امروز توضیحاتی در رابطه با علل و عوامل این اتفاق در جمع خبرنگاران ارائه دادند. 

تعدادی از شهروندان رضوانشهری طی روزهای اخیر با علائم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده بودند که در بررسی‌های اولیه، علت مسمومیت، آلودگی آب تشخیص داده شد و گفته شد که ۹۰ بیمار تا رو گذشته (جمعه هشتم تیر) به بیمارستان رضوانشهر با همین علائم مراجعه کرده‌اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به این موضوع از بررسی علت مسمومیت شهروندان رضوانشهری خبر داد و گفت که توصیه‌های به آبفای رضوانشهر نیز جهت پایش منابع آب از سوی علوم پزشکی داده شد، همچنین به شهروندان هم توصیه کرد که پیش از تهیه و صرف غذا حتماً دست‌ها را با آب صابون بشویند و در صورت مشاهده علایم گوارشی به نزدیکترین واحد سلامت محور مراجعه کنند. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جدیدترین اطلاعیه از افزایش شمار مسمومیت‌های رضوانشهر به ۲۶۰ نفر خبر داد و اعلام کرد که همه مراجعان پس از ارائه مراقبت‌های درمانی با حال خوب ترخیص شدند. 

به گفته محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این شهروندان نیز با علائم تهوع، استفراغ و دل‌پیچه به مراکز دولتی و خصوصی شهرستان رضوانشهر مراجعه کرده و در مراکز سلامت محور به صورت سرپایی درمان شده‌اند. 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بیماری در اثر این علائم در مراکز درمانی شهرستان و استان بستری نشده است، افزود: نخستین بیماران با همین علائم ساعت یازده روز گذشته به بیمارستان شهدای رضوانشهر مراجعه کرده بودند که بعد از معاینات پزشکی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بررسی موضوع، شناسایی منشا بیماری و همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی لازم با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در شهرستان خبر داد و بیان کرد: به منظور بررسی کامل موضوع و شناسایی عوامل بیماری، تیم بهداشتی شهرستان رضوانشهر در محل مرکز بهداشت و بیمارستان و تیم درمانی در محل بیمارستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. 

به گفته وی، مقرر شده تا شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر به فوریت نسبت به بررسی‌های اپیدمیولوژیک جهت پیدا کردن علل احتمالی از طریق سنجش آب شرب شهرستان از نظر آلودگی میکروبی و میزان کلر باقی مانده آب اقدام کند. 

شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد: بلافاصله پس از نشر این خبر در شامگاه جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳، بازدید مشترک واحد کنترل کیفیت و اداره بهره‌برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده همراه با انجام آزمون‌های کلرسنجی، کدورت‌سنجی و سایر بررسی‌های میدانی انجام شد که وضعیت کیفیت آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب گزارش شد و هیچ گونه ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود نداشته است. 

شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد که طبق بررسی‌های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارشات بهره‌برداری، هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است. 

به منظور حصول اطمینان از روند مطلوبیت کیفیت آب شرب، شستشوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر طی شب گذشته انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت. 

طبق اعلام آبفای گیلان، نمونه‌برداری مجدد و کلرسنجی در ساعت پنج صبح امروز شنبه ۹ تیرماه نیز حاکی از مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد در کلیه نقاط شبکه توزیع است ضمن اینکه در خبر پخش شده از سیمای گیلان و در توضیحات فرماندار شهرستان رضوانشهر هیچگونه اشاره و ارتباطی بین وقوع این رخداد و آب شرب شهر رضوانشهر مطرح نشده بود. 


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها