مقام سابق ستاد ارتش رژیم اسرائیل:

حزب‌الله لبنان یکی از پنج قدرت موشکی جهان است

بین‌الملل

70798
حزب‌الله لبنان یکی از پنج قدرت موشکی جهان است

مشاور اقتصادی سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که حزب‌الله لبنان از نظر میزان ذخایر موشکی یکی از پنج قدرت موشکی جهان است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «رام عمیناخ» تصریح کرد: اسرائیلی ها (شهرک نشینان) میزان تهدیدات از جانب حزب الله را درک نمی‌کنند.

وی افزود: حزب الله لبنان زرادخانه بزرگ موشکی دارد و در آمریکا، چین، روسیه و آلمان یکی از پنج قدرت در این زمینه به شمار می‌رود.

عمیناخ همچنین گفت که رژیم اسرائیل بدون برخورد با لبنان، توان مقابله با حزب‌الله را نخواهد داشت.

در همین راستا، پایگاه خبری آمریکایی «مدیا لاین» چند روز پیش گزارش داد که حزب الله لبنان یک تهدیدات نظامی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است زیرا ده‌ها هزار مبارز و بیش از ۱۰۰هزار موشک در اختیار دارد.

از سوی دیگر، «امیر اویوی» رئیس جنبش موسوم به «امنیت» در رژیم اسرائیل گفت: ما توانایی زندگی با کابوس حزب‌الله در جنوب لبنان را نداریم.

همچنین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که مقاومت لبنان از توانایی های نظامی بالا و تجهیزات و فناوری های بسیار خطرناک برخوردار است.

از ابتدای تجاوز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیک به 9 ماه پیش علیه نوار غزه، مقاومت اسلامی لبنان نیز با هدف درگیر کردن بخشی از توان نظامی اشغالگران و حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه عملیات خود علیه مواضع ارتش و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیرات ضربات سخت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اعلام کرده اند که عملیات حزب الله به جنگ فرسایشی و درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه تبدیل شده است.

بهره گیری حزب الله لبنان از تسلیحات مدرن، سلاح های ضد زره و دقیق، باعث رعب و وحشت در میان اشغالگران شده و بخش اعظم شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرده و مانع از حضور همه جانبه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب در نوار غزه شد.

به تازگی هم یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی وارد شد و اقدام به تصویربرداری موفقیت آمیز از پایگاه‌های حیاتی در بندر «حیفا» کرد. این پهپاد پس از ثبت موفقیت‌آمیز تصاویر مهم به خاک لبنان بازگشت و این تصاویر را در اختیار رزمندگان مقاومت قرار داد.

این عملیات شناسایی، زلزله ای را میان نهادهای نظامی، اطلاعاتی، سیاسی رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در سرزمین های اشغالی ایجاد کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل