افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی

جامعه

70831
افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی

وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: در طول تاریخ انقلاب این دوره سه ساله دولت آیت الله رییسی رشد آموزش علوم پزشکی از نظر کمی و کیفی بی نظیر بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، بهرام عین‌اللهی در سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران به وظایف دانشجویان نمونه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش کمی و کیفی دانشگاه های علوم پزشکی در کشور، امروزه ما به اذعان سازمان جهانی بهداشت قوی ترین حوزه سلامت منظقه را داریم و این زیر ساخت ها، اساتید برجسته، امکانات تخصصی آزمایشگاهی و امکاناتی که ما در مراکز بهداشتی و درمانی داریم موجب شده است که مابتوانیم دانشجویان بسیار توانمندی را در کشور تربیت کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه گوشه ای از این دانشمندان و دانشجویان عزیز مورد تقدیر قرار گرفته اند قطعا این افراد سرمایه های آینده کشور هستند و ما به این امید هستیم که بتوانیم کشورمان را در حوزه های مختلف به ویژه سلامت به خودکفایی برسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد تولیدات دارویی و ۴۰ درصد تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور اتفاق می افتد، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی به طور سالیانه ۲۰ درصد، دوره تخصصی ۶۵ درصد، دوره های فوق تخصصی ۵۰ درصد و دوره های فلوشیب هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب این دوره سه ساله دولت آیت الله رییسی رشد آموزش علوم پزشکی از نظر کمی و کیفی بی نظیر بوده است.

عین الهی همچنین خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت تا به امروز نزدیک به ۳۸۰۰ مرکز بهداشتی را از خانه های بهداشت و مراکز جامع افتتاح کردیم و حدود ۱۸ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و حدود ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته در کشور افتتاح شد.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه