نخست وزیر هلند خواستار حمایت دولت جدید از اوکراین شد

بین‌الملل

70870
نخست وزیر هلند خواستار حمایت دولت جدید از اوکراین شد

«مارک روته» در آخرین سخنرانی خود در سمت نخست وزیری هلند، از دولت جدید این کشور خواست به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، مارک روته، نخست‌وزیر هلند، روز یکشنبه در آخرین سخنرانی خود خطاب به هم‌وطنانش گفت: از دولت جدید می‌خواهم که حمایت خود از اوکراین را ادامه دهد.

وی گفت: این بسیار مهم است که کشور ما در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار گیرد. ما با هم قوی‌تر هستیم.

روته ادامه حمایت از اوکراین توسط کشورش را مساوری برقراری صلح در سراسر اروپا توصیف کرد و از دولت جدید این کشور خواست این حمایت را ادامه دهد.

انتظار می‌رود دولت جدید که قرار است تا چند روز دیگر قدرت را به دست بگیرد، همچنان به تعهد هلند برای کمک به اوکراین عمل کند ولی به نظر می‌رسد بعضی از افراطی‌های این دولت مثل گرت ویلدرز در این مسیر سنگ‌اندازی کنند.

گرت ویلدرز، عضو حزب راست افراطی، که در انتخابات سال گذشته بیشترین کرسی ها را به دست آورد، دیدگاه‌هایی در حمایت از روسیه را ابراز کرده و حامیان کرملین پیروزی او را در انتخابات تبریک گفتند.

در دو سال و نیم گذشته، روته یکی از قوی‌ترین حامیان جنگ ولودیمیر زلنسکی با روسیه بوده به شکلی که هلند در دوره نخست‌وزیری روته، هزینه‌های دفاعی خود را به بیش از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی مورد نیاز اعضای ناتو افزایش داده و جت‌های جنگنده F-۱۶، توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات مورد نیاز کی‌یف را تامین و سرمایه‌گذاری زیادی در آموزش نیروهای نظامی اوکراین از جمله آموزش خلبانان انجام داده است.

روته به‌منظور روس‌هراسی در میان کشورهای اروپایی برای ادامه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین بارها اعلام کرده، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوکراین متوقف نخواهد شد، اگر ما او را متوقف نکنیم؛ این جنگ مقدمه جنگی بزرگتر در اروپا خواهد بود. او با همین رویکرد، شکست مسکو در میدان جنگ رابرای تامین صلح در اروپا امری حیاتی می‌داند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل