سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتری وزش طوفان گردوخاک در سیستان

استان‌ها

70903
سرعت بیش از 100 کیلومتری وزش طوفان گردوخاک در سیستان

طوفان گردوخاک با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را درنوردید.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، محسن حیدری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی که پیش از این در خصوص پیش‌بینی وقوع طوفان در سیستان منتشر شده بود، اظهار داشت: طوفان گردوخاک با بیشینه سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات باید پرهیز شود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها