بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی بیرجند و طبس تا پایان سال

استان‌ها

70921
بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی بیرجند و طبس تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح آب‌رسانی به بیرجند و طبس در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، عباس سارانی امروز ۱۱ تیر با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای طرح آب‌رسانی از محمدشهر به بیرجند، تامین آب میان مدت شهر بیرجند است که با اجرایی شدن آن دغدغه‌ای در پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت.  

سارانی با بیان اینکه طرح بزرگ انتقال آب به بیرجند، از جمله طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو و مهم است، افزود: برای اجرای این طرح، ۵ طرح آب‌رسانی از جمله آب‌رسانی از سربیشه با ۱۰۰ درصد پیشرفت، احداث تصفیه خانه آب (۱۰۰ درصد)، خطوط ارتباطی رفت و برگشتی تصفیه خانه، آب‌رسانی از محمدشهر و دشت‌های مجاور به بیرجند در حال انجام است.

وی گفت: با اجرای طرح آب‌رسانی به بیرجند ۱۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبدهی این شهر افزوده می شود و برای میان مدت مشکل آب شرب حل خواهد شد.

سارانی طول خط آب‌رسانی از دشت های مجاور به بیرجند را ۶۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای  آب‌رسانی به بیرجند سه مرحله تعریف شده که تاکنون مرحله نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر از ۶ حلقه چاه اجرا شده است.

‌وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۴ کیلومتر  دیگر از خط انتقال آب به بیرجند در حال انجام است‌، افزود: ‌مناقصه ۲۶ کیلومتر مراحل ‌بعدی نیز به زودی انجام می‌شود.

سارانی درخصوص آب‌رسانی به طبس هم افزود: پیشرفت این طرح ۳۱ درصد است که خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه برای طرح آب‌رسانی به بیرجند ۶۵۰ میلیارد تومان و برای آب‌رسانی به طبس ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده، افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.  


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها