سازمان ملل: به آتش‌بس فوری و کامل در غزه نیاز داریم

بین‌الملل

71060
سازمان ملل: به آتش‌بس فوری و کامل در غزه نیاز داریم

هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه گفت: ما نیاز به یک آتش بس فوری، کامل در غزه داریم.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، خانم سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و فلسطین افزود: ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و دسترسی بدون مانع و مستمر برای ارسال کمک گسترده در سراسر غزه هستیم.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد:همه باید به قانون و قوانین بین المللی حقوق بشر احترام بگذارند. حفاظت از غیرنظامیان همچنان اولویت اصلی است.

او ادامه داد: نزدیک به ۹ ماه از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر می گذرد. زخم های آن روز همچنان تازه است. در همین مدت، غیرنظامیان فلسطینی در غزه در یک غزه دچار رنج و عذاب شده اند. خانه‌هایشان تخریب شده، زندگی‌شان به هم ریخته است. جنگ نه تنها یک بحران انسانی ایجاد کرد بلکه گردابی از بدبختی بشر دوستانه را به راه انداخته است.

هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه گفت: سیستم سلامت عمومی در غزه فروپاشیده است، مدارس ویران شده، و سیستم آموزشی مختل شده است و این امر نسل های آینده را تهدید می کند. با افزایش دمای تابستان و کمبود شدید خدمات اولیه مانند مدیریت پسماند، تاسیسات بهداشتی و تامین آب، شیوع بیماری های عفونی و مسری به چشم می خورد.

این مقام سازمان ملل افزود: پس از حمله اسرائیل به رفح از ششم ماه مه، بیش از یک میلیون مردم یک بار دیگر آواره شده اند و ناامیدانه به دنبال امنیت و سرپناه هستند. ۱.۹ میلیون نفر اکنون در سراسر غزه آواره شده اند. من عمیقا نگران گزارش ها در مورد دستورات تخلیه جدید، در منطقه خان یونس و تاثیر آن بر جمعیت غیرنظامی هستم.

هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه تصریح کرد: در غزه هیچ جا امن نیست. پشت هر آماری داستانی انسانی از امید، عزت و آرزو نهفته است.

این مقام سازمان ملل در سخنان خود در شورای امنیت تاکید کرد: اقدامات فوری در رابطه با موارد زیر ضروری است: 
 • ایجاد یک مکانیسم موثر، معتبر و قابل پیش بینی جلوگیری از اختلاف و  سیستم هماهنگی در سراسر غزه. 
 • دسترسی مداوم به کلیه تجهیزات امنیتی و ارتباطی و همچنین  اقلام حیاتی بشردوستانه مورد نیاز برای ارائه یا تعمیر خدمات اساسی.
 • پاکسازی مسیر ها از مین  و  بمبهای منفجر نشده و مجوزهای  انجام این عملیات ها.
 • ذخیره سازی سوخت و جابجایی حجم روزانه مورد نیاز سوخت. 
 • دسترسی به قطعات یدکی و تجهیزات نگهداری مربوطه.  

 در مورد تنوع مسیرها و پایداری منابع: 
 • گسترش کریدور اردن. 
 • افزایش حجم کمک های ورودی از طریق گذرگاه های زیکیم و اریز. 
 • گشایش گذرگاه های اضافی، به ویژه به سمت جنوب غزه. 
 • بررسی انتقال کمک ها از شمال به جنوب غزه. 
 • بازگشایی فوری گذرگاه مرزی رفح
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل