ژنرال سابق صهیونیست: ادعاها درباره ادامه جنگ تا تضعیف و نابودی حماس فقط شعار است

بین‌الملل

71068
ژنرال سابق صهیونیست: ادعاها درباره ادامه جنگ تا تضعیف و نابودی حماس فقط شعار است

یک ژنرال سابق صهیونیست امروز (سه شنبه) با اذعان به شکست گسترده ارتش این رژیم در نبرد با مقاومت در غزه، هر گونه وعده‌ای از سوی مقام‌های صهیونیستی مبنی بر تضعیف یا نابودی جنبش حماس را شعار دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، رسانه های عبری اعلام کردند که «اسحاق بریک» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ادعاها درباره ادامه جنگ تا تضعیف و نابودی جنبش حماس، فقط شعار است.

ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی افزود: ما در جنگ غزه، به طور گسترده ای شکست خورده ایم؛ ارتش، کاملا خسته شده است و مهمات ندارد. گردان های مهندسی آسیب دیده اند.

این مقام سابق رژیم اشغالگر تأکید کرد: نیروهای ذخیره ارتش، اعلام کرده اندکه خودشان را برای اعزام به جنگ معرفی نخواهند کرد.

بریک همچنین با اشاره به ناکامی رژیم اشغالگر در جبهه شمالی، گفت: در صورتی که هم اکنون وارد نبرد علیه حزب الله شویم، یک شکست استراتژیک برای ما رقم خواهد خورد.

این مقام سابق صهیونیست تاکید کرد در صورتی که ارتش رژیم اسرائیل عملیات زمینی را در لبنان آغاز کند به دلیل فرسودگی، پیشروی آن تا رودخانه لیتانی با دشواری مواجه خواهد شد.

اعترافات این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در حالی است که دیروز دوشنبه «گادی آیزنکوت» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که باند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر درحال ویران کردن سیستماتیک امنیت این رژیم است.

آیزنکوت در جدیدترین موضعگیری خود با طعنه و تمسخر کابینه نتانیاهو را در تسخیر وزیران تندرو دانست و آن را کابینه «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خواند.

او گفت: کابینه اسموتریچ و بن گویر به ریاست نتانیاهو به انهدام و ویران کردن سیستماتیک امنیت داخلی و آسیب رساندن به مصالح اسرائیل ادامه می دهد.

همزمان، «مردخای گیلات» نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به شدت از نتانیاهو و «آریه درعی» رهبر حزب دینی «شاس» انتقاد کرد و نوشت: آن طور که به نظر می‌رسد نتانیاهو و شریک او در فساد حکومتی یعنی درعی دیر یا زود گواهی فوت اسرائیل را امضا خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۷۰ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل