جراره در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

مشارکت پایین مردم در انتخابات به معنای مخالفت با نظام نیست

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

71115
مشارکت پایین مردم در انتخابات به معنای مخالفت با نظام نیست

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: جراره با بیان اینکه مشارکت پایین مردم در انتخابات به معنای مخالفت با نظام نیست و رای ۹۸ درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب حاکی از همین مسئله است.

ابوالقاسم جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: بحث انتخابات یک مقوله بسیار مهم در تعیین سرنوشت کشور است و از آنجایی که ما یک دموکراسی اسلامی داریم و نظام حاکم بر کشور ما نیز مردم‌سالاری دینی است، این مردم هستند که سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند به همین دلیل باید مشارکت مردم در انتخابات را داشته باشیم چرا که در اقتدار کشور تاثیر زیادی دارد.

جراره با بیان اینکه هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، مشروعیت مردمی آن بیشتر خواهد بود، گفت: مشارکت در انتخابات می‌تواند در تداوم و ماندگاری نظام نقش موثری داشته باشد و نگاهی که در خارج از مرزها به کشور می‌شود، انتخابات را به عنوان یک عنصر تعیین کننده لحاظ می‌کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات می‌تواند توان و قدرت بین‌المللی ما را افزایش دهد و هم اینکه انگیزه دولتمردان را برای خدمت‌رسانی افزایش دهد و نظارت مردمی هم طبیعتا بیشتر اتفاق می‌افتد حضور مردم هم از باب اقتدار تعیین کننده است و هم اینکه خودمان باید تعیین کننده سرنوشت کشور باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا میزان مشارکت در دور اول با کاهش روبرو بود، گفت: این مسئله شاید به این دلیل است که مردم احساس می‌کنند حضورشان در انتخابات چندان تفاوتی ندارد و شخص جدیدی که روی کار آید در آینده آنها تاثیری نخواهد داشت که این نگاه درست و صحیحی نیست چرا که ما در حال حاضر با دو نگاه متفاوت روبرو هستیم که اگر بر شرایط کشور حاکم شود می‌تواند تا حد و اندازه زیادی شرایط را تغییر دهد.

جراره با بیان اینکه مشارکت پایین مردم در انتخابات به معنای مخالفت با نظام نیست، عنوان کرد: مردم با نظام مشکل ندارند و رای ۹۸ درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب حاکی از همین مسئله است؛ مردم تنها از شرایط معیشتی موجود و برخی بی‌عدالتی‌ها و تبعیضات حاکم گلایه دارند که باید در جهت رفع آنها گام برداشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست