مدیرعامل شرکت تولیدی شیرآلات راسان:

صنعتگران نیازمند حمایت دولت هستند

اقتصاد

71170
صنعتگران نیازمند حمایت دولت هستند

مدیرعامل شرکت تولیدی شیرآلات راسان با بیان اینکه صنعتگران از ارکان مهم اقتصادی کشور هستند، بر حمایت دولت از آنها به عنوان محرکی در شکوفایی اقتصاد و بهبود فرصت‌های شغلی کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، حسن مرجانی تصریح کرد: صنعتگران، دارای تجارب ارزنده ای هستند که حضورشان در عرصه‌های تولیدی و صنعتی برای کشور حائز اهمیت است؛ بر این مبنا، بهره‌برداری از دانش و تجارب آنها می‌تواند در راهبری چرخ اقتصاد کشور مثمر باشد.
 مدیرعامل راسان در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بویژه مشکلات ناشی از تحریم‌ها گفت: اینکه در چنین شرایطی، صنعتگران با کار و تلاش مستمر در عرصه تولید و اقتصاد، مقتدرانه ایستاده‌اند تا چرخ اقتصاد کشور لحظه از حرکت باز نایستد جای تقدیر و خدا قوت دارد.  
 وی با بیان اینکه تلاش کردیم طی ۳۰ سال اخیر، فعالیت‌های شرکت ماشین‌آلات راسان را توسعه دهیم، افزود: اکنون  این شرکت با تولید محصولات باکیفیت، جایگاه خوبی در کشور دارد و در حال رقابت تنگاتنگ با کشورهای اروپایی هستیم، از طرفی اینکه ارائه محصولات با کیفیت با نرخی پایین‌تر در بازارهای صادراتی، توانسته نقطه قوتی برای تحقق برنامه‌های صادرات محور این شرکت باشد.
مدیرعامل شرکت راسان با بیان اینکه محصولات این شرکت اکنون به ده ها کشور دیگر صادر می‌شود، تصریح کرد: اکنون بیش از یکهزار و۲۰۰ کارگر در شرکت راسان فعالیت دارند و زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه حوادث قرار دارند که در صورت تداوم اجرای برنامه‌های توسعه ای، شاهد جذب بیشتر نیروی انسانی خواهیم بود.  
این فعال اقتصادی با بیان اینکه هر ۲ تا ۳ ماه محصول جدیدی از سوی شرکت به بازارهای هدف صادر می شود، تصریح کرد: اکنون ۵۰ درصد قدرت تولید نهفته داریم و با توجه به نیاز مصرف‌کننده تولید می‌کنیم.
وی در ادامه در خصوص موانع صادراتی نیز تصریح کرد: اینکه ابتدا باید ارز را آزاد بخریم و بعد به صورت نیمایی تحویل دهیم، از موانع پیش پای ماست، همانطور که می دانید، ارز نیمایی برای فعالیت‌های دولتی و پتروشیمی است نه برای ما که اجناس خود را با ارز آزاد می‌خریم که امیدواریم این مسأله با تدابیر جدی تر حل و فصل شود.  
 مرجانی در خصوص صادرات شیرالات به کشورهای اروپایی و آسیایی نیز یادآور شد: محصولات ایرانی بخاطر کیفیت و قیمت ارزان مشتری‌های خوبی دارد و نیمی از تولید این شرکت صادر می‌شود و مشکلی در خصوص صادرات نداریم. مدیرعامل شرکت شیرآلات راسان در ادامه، تأمین برق را از مشکلات اصلی شهرک صنعتی عباس‌آباد دانست و از مسئولان خواست در این خصوص تدابیری اساسی بیاندیشند.  
مرجانی، یکی دیگر از مشکلات این شهرک را جاده دسترسی به شهرک صنعتی عباس‌آباد عنوان کرد و گفت: اینکه ۱۶سال از احداث طرح کمربندی پاکدشت گذشته و هنوز ۱۰ کیلومتر آن احداث شده، برای صنعتگرانی که هر روز باید مسیر منزل تا محل کار را طی کنند، مشکل‌آفرین است که امیدواریم این موضوع نیز هرچه سریعتر حل و فصل شود چرا که جاده مهمترین عامل زیرساختی برای سرریز متوازن سایر امکانات توسعه‌ای به هر محل و منطقه ای است.  
وی، ضمن تقدیر از عملکرد صنعتگران شهرک عباس‌آباد، گفت: اینکه صنعتگران این شهرک صنعتی، علیرغم مشکلاتی با قوت به کار و تلاش خود ادامه می دهند تا سهمی در حرکت رو به جلوی اقتصاد کشور ایفا کنند در جای خود قبال تقدیر است. مدیرعامل راسان در ادامه با اشاره به خدمات خود در زمان حضور در هیات مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد بیان کرد: آبرسانی ۲۴ کیلومتر از سد ماملو به شهرک، ساخت مدرسه راسان در ۴ طبقه، شامل مدرسه دخترانه و پسرانه، تالار عروسی رایگان برای کارگران و مهد کودک برای فرزندان بانوان سرپرست خانواده، تخصیص هزینه برای تصفیه خانه به میزان ۶ میلیارد تومان، ساخت تصفیه‌خانه شنی با ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای تأمین آب شرب سالم، احداث تصفیه‌خانه موقت با ۸۰ لیتر آب گوارا در ثانیه بخشی از خدمات بنده در دوران حضور در هیأت مدیره بوده است که می توان کاهش تعرفه گاز از ۲ هزار و ۴۰۰ تومان به ۵۶۰ تومان را بخش دیگری از خدمات انجام شده دانست.  
 
مدیرعامل راسان، همچنین با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ کارگر در کارخانه و ۷۰۰ نفر نیز به صور غیرمستقیم خارج از کارخانه مشغول به کار هستند، گفت: قطع به یقین با اجرای برنامه های توسعه ای شرکت که مبتنی بر استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، استفاده از دانش آموختگان در رشته های مرتبط با کار کارخانه، صنعتگران با تجربه و ... است، شاهد افزایش نیروی کار خواهیم بود. این فعال اقتصادی و صنعتی در پایان از مسئولان مربوطه خواست نسبت به ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی همچون ساخت رستوران مجهز به امکانات و باشگاه ورزشی اقدام کنند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد