مناطق رأی‌گیری برای ایرانیان مقیم کانادا در مرز آمریکا بیشتر شد

بین‌الملل

71244
مناطق رأی‌گیری برای ایرانیان مقیم کانادا در مرز آمریکا بیشتر شد

سرپرست دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن گفت: ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند با حضور در سه نقطه «بوفالو، سیاتل و ورمانت» در مرز آمریکا و کانادا در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، ابوالفضل مهرآبادی سرپرست دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن عصر روز جمعه و در گفت‌وگوی تلفنی با ستاد انتخابات خارج از کشور، گفت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همانند دور اول در ۳۱ حوزه انتخابیه در آمریکا برگزار شده است.

مهرآبادی گفت: «به‌رغم برخی از تلاش‌های مذبوحانه معاندین، شاهد مشارکت خوب هموطنان ایرانی در آمریکا در انتخابات هستیم».

او تاکید کرد با وجود فعالیت‌های جسته گریخته برخی از معاندین و منافقین در برابر شعب اخذ رای، این شعب در حال فعالیت هستند و انتخابات در حال برگزاری است.

سرپرست دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن در پایان گفت: «در دور اول انتخابات هموطنان ایرانی مقیم کانادا برای شرکت در انتخابات می‌توانستند به ۲ منطقه بوفالو و سیاتل در مرز آمریکا و کانادا مراجعه کنند ولی در دور دوم با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده، منطقه ورمانت نیز به ۲ منطقه قبلی افزوده شده است». 

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گفت: «کانادا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، در برابر این حق مهم ایرانیان یعنی مشارکت در انتخابات تمام قد ایستاد و اجازه نداد انتخابات در این کشور برگزار شود؛ کشوری که چندی قبل در راستای همپیمانی با صهیونیست‌ها و تروریست‌ها سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد».

باقری همچنین گفت: «تروریست‌ها همواره در مقابل مردم سالاری ایستاده‌اند و کانادا نیز با ۲ اقدام خود یعنی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی و عدم اجازه به ایرانیان جهت شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت‌شان در این مسیر حرکت کرد».


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل