حجت‌الاسلام ادیب یزدی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح کرد؛

درس تبعیت و امام شناسی از اولین شهدای کربلا

بهار خسروی

بهار خسروی

فرهنگ

71395
درس تبعیت و امام شناسی از اولین شهدای کربلا

دبیر جامعه مبلغین و کارشناس مذهبی درباره تبعیت و امام شناسی حضرت مسلم بن عقیل توضیحاتی را ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی دبیر جامعه مبلغین و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین درباره حضرت مسلم بن عقیل و روز اول ماه محرم گفت: حضرت مسلم بن عقیل مقدم الشهدای کربلای معلی است و دارای اختیارات تام از حضرت سیدالشهدا (ع) بودند. ایشان به امر امام حسین (ع) برای ارزیابی فضای کوفه به این شهر عزیمت کردند. حضرت مسلم (ع) با اینکه بیست سالی از حضرت علی (ع) بزرگ‌تر بودند اماحرمت عجیبی برای ایشان قائل بودند. ایشان شخصیتی جامع، فراگیر، بصیر، امام شناس و پیرو صد درصد و خالصانه ائمه معصومین (ع) بودند. 

وی ادامه داد: مسلم بن عقیل درس بصیرت و تبعیت از امام را به ما داده‌اند. با اینکه در سفر اول خود به کوفه گرفتار طوفان شدند و راهنماهایشان از دنیا رفتند اما به محض اینکه امام فرمان دادند برای ارزیابی به سمت کوفه بروند ذره‌ای تردید نکردند و بلافاصله امر امام را اطاعت کردند و دوباره به طرف کوفه رهسپار شدند. تبعیت از امام، امام شناسی و معرفت الحجه از ویژپی‌های این شخصیت بزرگوار بوده است.

این استاد دانشگاه و حوزه بیان کرد: در حال حاضر گمشده جامعه ما هم همین است. واقعا باید زن و مرد در پی معارف معرفت الحجه باشند. باید شناخت خود را نسبت به شخصیت امام زمان (عج) بالاتر ببریم. یک گمشده دیگر هم جانبازی و فداکاری در راه دین خدا است. آیت‌الله رئیسی شهید راه دین هستند. توجه به دین و کشور هم جزو خداپرستی است. یک انسان متعهد و متدین هرگز اجازه نمی‌دهد بیگانه به وطنش تجاوز کند یا نگاه متجاوزانه‌ای به کشورش داشته باشد. بایستی اسلام و توجه به دعوت به آن بیشتر در شعارهایمان مطرح شود.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی درباره انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات چهاردهم با نهایت شکوه و همدلی اکثریت مردم جامعه برگزار شد و انتخابات خوب و بی دردسری بود. مردم توجه داشتند و پای صندوق‌های رای آمدند. جناهی هم که منتخب مردم نشد کوچک‌ترین اعتراضی نکرد و کاملا تمکین کرد. این زیبایی رفتار قابل تقدیر است. 

وی ادامه داد: انتخابات با دقت انجام شد و لحظه به لحظه تعداد آرا اعلام می‌شد. بهتر است در انتخابات اسلام هم مطرح شود. مردم جامعه برای ایران، اسلام و دین خود رای بدهند. همه ما طلبه‌ها و روحانی‌ها وطن پرست هستیم و در این موضوع هم شکی نیست اما اسلام راهنما و دین همه ماست. اسلام باید مطرح شود و مظلوم واقع نشود. 

دبیر جامعه مبلغین درباره روی کار آمدن دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: دولت جدید جلوی انحرافات جامعه را بگیرد تا دنباله رو حکومت‌های ظالم و گمراه نشویم. اگر درست عمل کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم نتیجه خوبی خواهیم گرفت و وطن و دینمان می‌ماند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ