گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن وزیر تندرو به کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

بین‌الملل

71630
گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن وزیر تندرو به کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

گزارش‌های ضدونقیضی از احتمال اضافه‌شدن «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی به کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در رسانه‌های این رژیم منتشر شده است که در صورت صحت، می‌تواند بر مذاکرات آتش‌بس تاثیرگذارباشد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، افراد نزدیک به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر به صورت محرمانه با حضور این وزیر افراطی در کابینه امنیتی موافقت کرده است.

براساس این گزارش، از آنجا که نشست های کابینه امنیتی معمولا غیررسمی است، نتانیاهو خواستار محرمانه ماندن حضور بن گویر در این نشست ها شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی علت موافقت نتانیاهو با حضور بن گویر در کابینه امنیتی را همراهی وی با نخست وزیر در پذیرش یک لایحه مورد حمایت حزب «شاس» در ارتباط با شوراهای دینی اعلام کرد.

حزب حریدی شاس که از متحدان اصلی نتانیاهو است، قصد دارد تا افراد نزدیک به خود را در راس شورای های دینی سرزمین های اشغالی قرار دهد و خزانه را موظف به پرداخت حقوق به آنها کند.

رادیو رژیم صهیونیستی از احتمال دیدار نتانیاهو با بن گویر، بعد از پذیرش وی در کابینه امنیتی خبر داد.

پیشتر «بنی گانتس» عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای میانه رو شورای منحل شده جنگ این رژیم درباره تقویت جایگاه تندروها در کابینه نتانیاهو هشدار داده بودند.

با خروج نیروهای میانه رو از شورای جنگ رژیم اشغالگر و در نتیجه انحلال آن، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اکنون به جای شورای جنگ تصمیم گیرنده اصلی در ارتباط با جنگ غزه است.

هرچند دفتر نتانیاهو، حضور بن گویر در کابینه امنیتی را تا این لحظه تایید نکرده است اما در صورت صحت این خبر، حضور این صهیونیست افراطی می تواند چالش جدیدی برای مذاکرات آتش بس در غزه باشد.

نیروهای سیاسی میانه رو و در عین حال متحدان غربی تل آویو، نگران حضور تندروها در کابینه نتانیاهو هستند زیرا معتقدند حضور آنها موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و در نتیجه تقویت مقاومت فلسطین می شود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل