بعد از ۱۵ سال؛

توافق بر سر اراضی «دپو - پارکینگ‌» خط ۷ مترو

جامعه

71666
string(582) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"720","_w":"1280","_y":"0","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/04\/20\/25a7376b386e9072c7a81ed7ac8dafb5.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 90px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: none;"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" توافق بر سر اراضی «دپو - پارکینگ‌» خط ۷ مترو

پیگیری‌های مدیریت شهری پایتخت در موضوع تملک اراضی مورد نیاز برای احداث دپو - پارکینگ شرقی خط ۷ مترو، در قالب تهاتر صورت گرفته بین شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان، منجر به توافق طرفین در این خصوص شد و حالا پس از گذشت ۱۵ سال از طرح مسئله مذکور، امکان آغاز عملیات اجرایی این پایانه فراهم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، محمدیاشار لطفی مجری خط ۷ متروی تهران با اشاره به ضرورت ساخت هرچه سریعتر دپوی شرقی قطارهای خط ۷ گفت: با توجه به قرار گرفتن پایانه منتهی الیه شرقی خط ۷ در محدوده اراضی پیرامون ورزشگاه تختی، شروع عملیات اجرایی این دپو - پارکینگ مستلزم تملک ۱۷ هکتار از زمین‌های مورد اشاره بود. خوشبختانه این امر پس از ۱۵سال پیگیری مدیریت شهری پایتخت و با مساعدت وزارت ورزش و جوانان، اخیراً محقق شده و حالا امکان شروع عملیات احداث پایانه مهیا شده است.

مجری خط ۷ متروی تهران در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پایانه شرقی خط ۷ مترو در مدت زمان ۳ سال و در قالب دو فاز اصلی به بهره‌برداری خواهد رسید. فاز نخست این پایانه با هدف انجام تعمیرات نیمه اساسی ساخته خواهد شد و در فاز دوم، ارائه کلیه خدمات آماده سازی، نگهداشت، کنترل و تعمیر قطارها امکانپذیر خواهد بود.

لطفی در پایان گفت: کاهش سر فاصله حرکتی قطارها با توجه به میزان تقاضای سفر روزانه خط ۷  مترو از جمله مهمترین تأثیرات احداث پایانه شرقی بوده و در کنار آن، استقرار شبانه قطارها و انجام خدمات تعمیرات و نگهداری، از دیگر فواید موثر ایجاد دپو - پارکینگ در خط مذکور است.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، پایانه شرقی خط ۷ مترو گنجایش ۵۰ رام قطار ۸ واگنه را داشته و برای بهره برداری از آن، حدود ۱۵۰۰ متر تونل تک خطه، دو خطه و سه خطه باید احداث شود که ۸۰۰ متر از تونل های مذکور حفاری شده و ۱۱۰۰ متر خط تست قطار در طراحی‌ها پیش بینی و اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه