رفع نقص تونل‌های محور هراز

اقتصاد

71682
رفع نقص تونل‌های محور هراز

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از مرمت و به‌سازی و رفع نقص روشنایی تونل‌های وانا، تکاور در محور هراز با هدف افزایش ضریب ایمنی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران روز چهارشنبه اظهار داشت: از آنجاییکه بالا بردن سطح ایمنی تونل‌های جاده‌ای از اهمیت والایی برخوردار است، تونل‌های وانا، تکاور محور هراز روشن می‌شوند.

محسن یمینی هدف اصلی از تامین روشنایی تونل‌های جاده‌ای را ایجاد محیطی مناسب برای تردد وسایل نقلیه عنوان نمود و افزود: ایمنی و آسایش استفاده کننده از تونل، به دلیل تاریکی همواره در خطر است.

وی گفت: همگام با ازدیاد تونل‌های جاده‌ای و افزایش تعداد وسایل نقلیه عبوری از این تونل‌ها مسئله افزایش خطرات و سوانح در داخل تونل‌ها نیز روبه افزایش است. معمولاً نرخ تصادفات در داخل تونل‌ها کمتر از نرخ تصادفات جاده‌ای می‌باشد، ولی به علت محدود بودن فضای داخل تونل‌ها و احتمال بروز آتش سوزی می‌توان تونل‌ها را محیط بسیار پرمخاطرهای دانست.

رئیس اداره ایمنی استان افزود: مشاهده شده است که بیش از ٥٠ درصد مرگ ومیرهای مربوط به تونل در اثر کمبود نور و کاهش دید راننده بوده است. مطالعات نشان داده است که روشن کردن تونل‌ها میزان تصادفات را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد، اگر چه هزینه‌های مربوط به احداث تاسیسات روشنائی قابل توجه است ولی این هزینه‌ها، تا اندازه زیادی از طریق صرفه جوئی که به سبب پرهیز از تصادفات نصیب اجتماع خواهد شد جبران می‌ شود.

در محورهای کوهستانی استان ۴۵ دستگاه تونل به طول ۲۳ کیلومتر وجود دارد که از این تعداد تونل ۲۴ دستگاه تونل کوچک و بزرگ به طول ۱۸ کیلومتر در محور هراز قرار دارد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد