تاکید سخنگویان دیپلماسی ایران و امارات بر توسعه مناسبات فرهنگی

سیاست

71818
تاکید سخنگویان دیپلماسی ایران و امارات بر توسعه مناسبات فرهنگی

ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای ایران که برای شرکت در نشست روسای دپارتمان‌های اطلاع رسانی و سخنگویان کشورهای عضو بریکس در روسیه به سر می‌برد، در حاشیه این برنامه با همتای اماراتی خود، افرا الخاملی، رئیس دپارتمان مناسبات راهبردی و سخنگوی وزارت امور خارجه امارات دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین در این دیدار طرفین ضمن اشاره به حفظ دستاوردهای دو کشور در روابط، بر توسعه مناسبات در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و ارتباطات مردمی تاکید کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اظهارات اخیر دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران، در خصوص اولویت همسایگان به عنوان رویکرد اصلی سیاست خارجی ایران در دولت جدید، ابراز امیدواری کرد که روابط دو و چندجانبه با همسایگان از جمله با امارات در دوره ایشان بیش از پیش افزایش یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف شرکت در نشست سخنگویان وزارتخانه‌های امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس روز پنجشنبه وارد روسیه شد.

در این نشست یکروزه که روز جمعه در مسکو برگزار خواهد شد، سخنگویان دستگاه دیپلماسی کشورهای بریکس درباره نقش رسانه‌ها در راستای تقویت جایگاه بین‌المللی بریکس، ایجاد بستر اطلاع‌رسانی مشترک، سازوکار پوشش رسانه‌ای اجلاس سران گروه بریکس در اکتبر ۲۰۲۴ (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) و دیگر مسائل مورد علاقه گفت و گو خواهند کرد.

کنعانی عصر پنجشنبه ضمن بازدید از مرکز زبان و فرهنگ ایران در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو با الکساندر پالیشوک مدیر این مرکز و ایران‌شناس روس درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی و تقویت کرسی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها