مصر و اردن خواستار اقدام فوری جامعه جهانی در حمایت از ملت فلسطین شدند

بین‌الملل

71894
مصر و اردن خواستار اقدام فوری جامعه جهانی در حمایت از ملت فلسطین شدند

مصر و اردن ضمن محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» خان یونس، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وزارت امور خارجه مصر امروز (شنبه) در بیانیه‌ای بمباران منطقه المواصی در غرب خان یونس را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها آواره فلسطینی منجر شد، محکوم کرد.

مصر در این بیانیه خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به موازین حقوق بشری و رعایت مفاد حقوق بین‌الملل بشردوستانه شد و تأکید کرد که این جنایت‌ها تحت هیچ شرایط و توجیهی قابل قبول نیست.

وزارت امور خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در خان یونس در منطقه‌ای که اسرائیل پیشتر این منطقه را امن اعلام کرده بود، محکوم می‌کنیم.

اردن همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین، بیمارستان‌ها و سازمان‌های امدادرسانی در غزه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل