رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:

«اجلاسیه مجاهدان در غربت» تکریم آزادیخواهی است

سیاست

72172
«اجلاسیه مجاهدان در غربت» تکریم آزادیخواهی است

رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: برگزاری باشکوه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت اهتزازدرآورنده پرچم تکریم از تلاشگران این عرصه در دامغان استان سمنان است و پربارتر از سال‌های گذشته مورد توجه ویژه باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در سالن همایش دانشگاه دامغان گفت: اجلاسیه «مجاهدان در غربت» گامی ارزشمند در قدردانی از همه کسانی است که به صورت گمنام به جبهه مقاومت کمک می‌کنند و دامغان استان سمنان برای هشت سال پیاپی با افتخار، میزان این اجلاسیه بوده است.

وی افزود: مجاهدان در غربت با گمنامی و برای رضایت الهی خدمات خود را ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: استان سمنان در طی برگزاری دوره‌های گذشته این اجلاسیه ثابت کرد که می تواند در عرصه ملی نقش آفرینی کند.

به گفته رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، اعضای اجلاسیه مجاهداران در غربت پرچم تکریم از مجاهدان در غربت را با اخلاص خود در سراسر دنیا به اهتزاز درآورده اند.‌

شهید امیرعبدالهیان معلم اخلاق و از مجاهدان در غربت بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم در این نشست گفت: شهید امیرعبدالهیان در کلام و نگاه دیگران همواره بعنوان یک‌ معلم‌ بزرگ‌اخلاق و همچنین وزیر امور خارجه تراز در جمهوری اسلامی ایران‌ماندگار خواهد بود.‌

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ادامه داد: برای تاثیرگذاری بیشتر اجلاسیه مجاهدان در غربت در عرصه ملی و بین المللی باید تلاش کرد.‌

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شهدا اسطوره‌های اخلاق، مقاومت و ایستادگی هستند و باید تلاش کرد تا هیچگاه از ذهن مردم خارج نشوند، بیان کرد: کلیدواژه ماندگاری شهدای در غربت طبق آیه ۴۰ سوره نازعات آن است که ترس و خوف از خداوند داشتند.

اخلاق‌مداری شهید امیرعبدالهیان الگو بود

استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: تواضع و اخلاق مداری شهید امیرعبدالهیان همواره مورد تاکید و توجه بوده است و همه وظیفه داریم تا نام و یاد این شهید بزرگوار در استان سمنان را ارج نهاده و ماندگار سازیم.‌

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: تلاش و همت تمامی دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت قابل قدردانی است. 

وی تاکید کرد: تمامی امکانات استان بمنظور برگزاری باشکوه نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در اختیار قرار خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: استان سمنان سه شهید شاخص در جبهه مقاومت دارد که شامل شهیدان حسن شاطری، سیدرضی موسوی و حسین امیرعبدالهیان است که نام و یاد این شهدا همواره ماندگار خواهد بود.

 استاندار سمنان یادآور شد: اکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است که شهرستان دامغان تنها شهرستان در سطح کشور است که ۱۰۰ درصد واحدهای در حال ساخت آن به‌صورت ویلایی می باشد و پیشنهاد نامگذاری این سایت به نام شهید امیرعبدالهیان می تواند مورد بررسی و موافقت قرارگیرد.‌

شهید حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات اهل دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم بود. رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت، امیرعبداللهیان را «وزیر خارجه‌ مجاهد و فعال» نامیدند و فعالیت انقلابی این فرزند استان سمنان را تایید کردند.

این دیپلمات انقلابی شهید فرزند افتخارآفرین دارالمرحمه سمنان از تلاشگران و بنیانگذاران برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت با هدف توسعه بیداری اسلامی با اجتماع مسلمانان جهان در زادگاه خود یعنی شهر دامغان در استان سمنان بوده است.

آیینی که هر ساله در شهر دامغان، مامنی برای فعالان مسلمان در نقاط مختلف جبهه مقاومت است و آزادیخواهان جهان نیز نگاه ویژه ای به این رویداد بین‌المللی دارند.

هر ساله در اجلاسیه مجاهدان در غربت بر اهداف متعالی دین مبین اسلامی تاکید می شود و در آخرین دوره برگزاری این اجلاسیه نیز شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم حضور داشت و با فعالان این حوزه تجدید دیدار داشت.

اجلاسیه مجاهدان در غربت به عنوان نمادی از سمنان ثبت شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت : تلاش شود تا اجلاسیه مجاهدان در غربت ، بعنوان یک یادگار و نمادی از سمنان ثبت شود.‌

علی ‌اکبر علیزاده ادامه داد: شهید امیرعبدالهیان یک دیپلمات تراز برای ایران اسلامی بود و نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میدان‌های اصلی شهرستان‌های سمنان و بویژه شهرستان دامغان به نام وی با هدف ماندگارسازی نام و یاد این شهید بزرگوار مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.‌

شهدا از غربت خارج شده‌اند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: شهدا مظلوم و غریب‌اند.

فرج‌الله شوشتری افزود: مردم ایران اسلامی همواره تلاش می‌کنند تا شهدا را از غربت درآورند و امروز غربت از معنای جغرافیایی خود خارج شده است.

اجلاسیه مجاهدان در غربت ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) سمنان نیز در این نشست افزود :برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت عامل ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در دنیا است.

سردار سرتیپ دوم منصور شوقانی تاکید کرد: گفتمان‌ سازی و فرهنگ‌ سازی مقاومت از مهمترین اهداف اجلاسیه مجاهدان در غربت است و مجموعه سپاه و بسیج سمنان با تمام ‌ظرفیت خود در خدمت این اجلاسیه خواهد بود.‌

شهرستان دامغان با نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست