نیکخواه در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» پاسخ داد؛

روند کاهشی قیمت طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

اقتصاد

72569
روند کاهشی قیمت طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: احتمال می‌رود که روند نزولی قیمت طلا و سکه تا زمان استقرار دولت چهاردهم ادامه داشته باشد و شاهد یک بازار رکودی باشیم.

حمیدرضا نیکخواه رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین درباره روند پیش‌روی بازار طلا و سکه اظهار کرد: روند نزولی که هم‌اکنون در بازار طلا و سکه با آن روبرو هستیم، کماکان طی روزهای آتی نیز ادامه‌دار خواهد بود.

نیکخواه در ادامه با اشاره به قیمت اونس جهانی طلا و دلار عنوان کرد: اونس جهانی طلا اخیرا ریتم کاهشی داشته که این موضوع بر بازار طلا و سکه در ایران نیز تاثیرگذار بوده و احتمال می‌رود این روند تا زمان استقرار دولت چهاردهم ادامه داشته باشد و شاهد یک بازار رکودی باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در پاسخ به این سوال که انتخابات آمریکا چه تاثیری در روند بازار طلا و سکه خواهد داشت، گفت: کناره‌گیری رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا از انتخابات و انتخاب کامالا هریس به عنوان نامزد جدید حزب دموکرات منجر به ادامه‌دار بودن روند نزولی بازار طلای جهانی می‌شود و بالطبع ایران نیز از این قاعده تاثیر خواهد پذیرفت.

به گزارش ایران آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه دوم مرداد ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۲۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۹۸ دلار رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد