تلف شدن یک قلاده کفتار در برخورد با خودرو در بهاباد یزد

استان‌ها

72570
تلف شدن یک قلاده کفتار در برخورد با خودرو در بهاباد یزد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد یزد از تلف شدن یک قلاده کفتار در اثر برخورد با خودرو در حاشیه منطقه پناهگاه حیات وحش کمکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، مصطفی جهانی اظهار داشت: با توجه به گزارش واصله مبنی بر تلف شدن یک قلاده کفتار در حاشیه منطقه و در کنار جاده اصلی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد به محل مورد نظر عزیمت و لاشه به اداره محیط زیست شهرستان منتقل شد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخورد با خودرو یکی از تهدیدات گربه سانان در این منطقه است.

این مسئول، از هم استانی ها درخواست کرد احتیاط بیشتری در رانندگی در جاده هایی که از کنار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می گذرد انجام دهند تا شاهد تلفات گونه های ارزشمند حیات وحش نباشیم.

پناهگاه حیات وحش کمکی با وسعت ۶۵ هزار هکتار مربع با طبیعتی تقریباً بکر در بین پناهگاه‌های حیات وحش دره انجیر، آریز، نایبندان طبس و حفاظت شده کوه بافق قرار گرفته است.

از گونه‌های شاخص منطقه می توان قوچ و میش، جبیر، کل و بز، پلنگ، یوزپلنگ، شاه روباه، کفتار، گربه وحشی، زاغ بور، هوبره و بزمجه را نام برد.

بیش از ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۷۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و بیش از ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.

مرکز شهرستان۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها