گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و یمن؛

مسکو خواستار کاهش تنش‌ها در صنعا و دریای سرخ شد

بین‌الملل

72606
مسکو خواستار کاهش تنش‌ها در صنعا و دریای سرخ شد

وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) از گفت‌وگوی دیپلمات‌های این کشور و یمن در مورد تحولات دریای سرخ و جنگ در یمن خبر داد و اعلام کرد که مسکو خواستار کاهش سریع تنش‌ها در این مناطق است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه درباره دیدار میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با احمد سالم الوحیشی سفیر یمن در مسکو نوشت: طرفین بر ضرورت تنش‌زدایی سریع در این منطقه راهبردی مهم در جهان و تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری مسلحانه تاکید کردند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، دیپلمات‌های روسیه و یمن بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای ایجاد گفت‌وگویی پایدار در داخل یمن با میانجیگری سازمان ملل متحد تاکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه این دیدار به ابتکار طرف یمنی انجام شد، افزود: طرفین همچنین در مورد توسعه همکاری روسیه و یمن در زمینه‌های تجاری و اقتصادی و بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

نیروهای مسلح یمن در پی حماقت ائتلاف آمریکایی و انگلیسی در مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. بر اساس آمار وزارت بهداشت یمن، سه نفر در این حمله هوایی شهید و ۸۷ نفر زخمی شدند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل