زاخارووا: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

بین‌الملل

72686
زاخارووا: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی از کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه در حال حاضر سیاست‌های خود را بر اساس جنگ بنا نهاده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از تصمیم اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۰ میلیون یورو کمک نظامی به ارمنستان انتقاد کرد.

وی افزود: «کمک نظامی اتحادیه اروپا برای حمایت از نیروهای مسلح ارمنستان در واقع پیشبرد محاسبات ژئوپلیتیکی برای گسترش نفوذ خود بر منطقه قفقاز جنوبی است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: تجربه اوکراین نشان می دهد که صندوق صلح اروپا درباره صلح، ثبات و امنیت نیست، بلکه بیشتر درباره جنگ، تحریک کشورها و خونریزی بنا شده است. رویکرد «تفرقه بینداز و حکومت کن» کشورهای غربی ظاهرا در قفقاز نیز قرار است موجب تفرقه ملت‌ها شود.

زاخارووا گفت: «ما بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم که اتحادیه اروپا اصول و منطق صلح‌آمیز خود را از دست داده است و هیچ پتانسیلی برای تقویت صلح ندارد. در واقع اتحادیه اروپا امروز مسیر نظامی‌سازی و جنگ را در پیش گرفته که به جای شهروندان خود، در خدمت منافع ایالات متحده و ناتو است.»

وی افزود: استراتژی اتحادیه اروپا شامل تشدید تضادهای موجود، از جمله تضادهای بین باکو و ایروان، برای بازدارندگی روسیه و سایر کشورهای مستقل از غرب است.

زاخارووا در پایان صحبت‌هایش گفت که اعتقاد دارد غرب از بیشتر شدن جنگ و نا امنی در نقاط مختلف جهان استقبال می‌کند و در واقع سیاست آنها ماهیگیری از آب گل آلود است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل