مدیر مرکز پیش‌بینی هواشناسی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

وضعیت افزایش دما در استان‌ها به چه صورت خواهد بود؟

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

72847
وضعیت افزایش دما در استان‌ها به چه صورت خواهد بود؟

صادق ضیاییان درباره روند افزایش و کاهش دما در استان‌های کشور توضیحاتی را ارائه کرده است.

صادق ضیاییان مدیر مرکز پیش بینی هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره افزایش دمای هوا و توصیه هواشناسی در این باره گفت: ما تقریبا از فردا روند کاهشی دما را خواهیم داشت. فردا برای استان‌های نوار شمالی کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان مرکزی کاهش دما را داریم. در سایر نقاط کشور تقریبا دما بدون تغییر است. بخش‌هایی از غرب کشور نیز افزایش دما را شاهد خواهیم بود. این افزایش دما در شرق کشور اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: برای روز دوشنبه کاهش دما به صورت گسترده بیشتر می‌شود و تقریبا اغلب مناطق کشور کاهش دمای یک تا دو درجه را خواهند داشت، مناطقی همچون شمال غرب کشور و استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، غربی زنجان، همدان و قزوین. استان قزوین کاهش ۲ تا ۵ درجه‌ای را دارد و این کاهش دمای روز دوشنبه در باقی استان‌ها یک تا دو درجه است.

ضیاییان خاطرنشان کرد: روز سه شنبه شمال غرب کشور افزایش دما را داریم. این افزایش دما در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل، گیلان، استان کردستان، همدان و مرکزی اتفاق خواهد افتاد. در سایر مناطق کشور تقریبا دما بدون تغییر است و به قدری کاهش دما را داریم.

مدیر مرکز پیش بینی هواشناسی درباره وضعیت پایتخت بیان کرد: برای شهر تهران روند کاهشی را از فردا تا روز سه شنبه خواهیم داشت. از روز چهارشنبه مجدد افزایش دما داریم اما نه به شدتی که در این چند روز با آن درگیر بودیم.

وی اظهار کرد: در زمان‌های افزایش دما کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف برق و انرژی کارآمد خواهد بود. در ساعات ظهر از ۱۰ صبح تا ۱۶ بعداز ظهر صرفه جویی انجام شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه