بذرافشان در گفت‌وگو با ایران آنلاین عنوان کرد؛

بازار طلا و سکه متاثر از بازارهای جهانی / آرامش در بازار حاکم است

اقتصاد

72869
بازار طلا و سکه متاثر از بازارهای جهانی / آرامش در بازار حاکم است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: روند نزولی طلا و سکه ادامه‌دار نخواهد بود و دیگر با کاهش قیمت روبرو نخواهیم بود ولی ممکن است با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص بازارهای جهانی، تا پایان سال میلادی به تدریج با افزایش قیمت روبرو شویم.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین درباره روند قیمت طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلا و سکه بعد از دور اول انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی نوسان داشت، اما بعد از دور دوم انتخابات نوسان زیادی ندارد و التهابات فروکش کرده است‌.
 
بذرافشان ادامه داد: حدودا دو ماه است که در بازارهای داخلی طلا شاهد هیجانات چشمگیری نبوده‌ایم اما صنعت ما از ابتدای سال از یک شرایط بحرانی و برخوردار بوده و کاهش تقاضا را نیز در برداشته است و همین مسئله تولید در صنف ما را نیز کاهش داده است.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره موارد بالا عنوان کرد: بخشی از این مسئله رکود به شرایط اقتصادی مردم باز می‌گردد و باعث شده که قدرت خرید کاهش یابد.
 
بذرافشان با اشاره انتظار صنف طلا و جواهر از دولت چهاردهم و نمایندگان ملت گفت: با توجه به اینکه هر دو قوه تازه روی کار آمده‌اند، انتظار ما این است که نسبت به صنعت طلا و جواهر که طی دهه گذشته با شرایط مناسبی روبرو بوده و می خواند نقش زیادی در اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ارزآوری در کشور داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه قیمت‌ سکه و طلا ثبات نسبی خود را طی کرده است، عنوان کرد: روند نزولی طلا و سکه ادامه‌دار نخواهد بود و دیگر با کاهش قیمت روبرو نخواهیم بود ولی ممکن است با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص بازارهای جهانی، تا پایان سال میلادی به تدریج با افزایش قیمت روبرو شویم.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: مردم منتظر کاهش خاصی در بازار سکه و طلا نباشند و مبادلات خکد را به راحتی انجام دهند‌.
 
به گزارش ایران آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ششم مرداد ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۳۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۱ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان معامله شد.
 
نیم سکه ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۷ میلیون تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۳۰ تومان فروخته شد.
 
بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۸۷ دلار رسید.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد