سیاستمدار آلمانی خواستار تعطیلی تاسیسات نظامی آمریکا در کشورش شد

بین‌الملل

72885
سیاستمدار آلمانی خواستار تعطیلی تاسیسات نظامی آمریکا در کشورش شد

رئیس شورای قانون اساسی و حاکمیت آلمان در پی استقرار تسلیحات دوربرد واشنگتن در برلین، خواستار بسته شدن تاسیسات نظامی آمریکا در این کشور شد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده از این موشک‌ها برای پیش بردن جنگ‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، رالف توماس نیمایر به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت: ما شاهد جنگ‌های افغانستان، عراق و اکنون اوکراین از خاک آلمان بودیم. از پایگاه هوایی «رامشتاین» [مقر نیروی هوایی آمریکا در آلمان] و از مکان‌های دیگری از جمله «ویسبادن»، «گرافنور» و «اشتوتگارت» [مکان‌هایی که سایت‌های نظامی ایالات متحده در آن قرار دارد].

رئیس شورای قانون اساسی و حاکمیت آلمان، با بیان اینکه اگر این تاسیسات نظامی برای آمریکا نبود، جنگ‌ها غیرممکن می‌شد، افزود: بنابراین تمام حرف من این است که آمریکایی‌ها «لطفا به خانه بروید.»

بر اساس این گزارش، این سیاستمدار آلمانی معتقد است که روی کار آمدن دونالد ترامپ برای دور دوم ریاست‌جمهوری آمریکا فرصت خوبی برای آلمان خواهد بود تا وابستگی‌اش به ایالات متحده کمتر شود، به دلیل اینکه ترامپ «نمی‌خواهد هزینه زیادی برای استقرار نیروها صرف کند».

وی تصریح کرد: «ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود همه اینها را ابراز کرد. او می‌توانست تا آنجا پیش برود که آنها [پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان] را تعطیل کند. این چیزی است که ما خواهان آن هستیم.»

آمریکا و آلمان ماه گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن برای نشان دادن تعهد خود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه مشترک آمده که «استقرار دوره ای تسلیحات» از سوی آمریکا به منظور آماده‌سازی برای استقرار طولانی مدت چنین قابلیت‌هایی است که شامل موشک‌های «SM-۶»، موشک‌های کروز «تاماهاوک» و سلاح‌های مافوق صوت می‌شود که برد بیشتری نسبت به تسلیحات فعلی در اروپا دارند.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه در سخنانی به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و اظهار داشت: مسکو توانایی پاسخگویی به چنین اقدامی را خواهد داشت ولی قربانیان احتمالی آن، ساکنان کشورهای اروپایی خواهند بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل