«ایران آنلاین» گزارش می‌ دهد؛

ترور یک رهبر مبارز آزادی‌بخش؛ اشتباه بزرگ راهبردی رژیم صهیونیستی / اسرائیل خود را برای پاسخی قاطع آماده کند

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

بین‌الملل

73191
ترور یک رهبر مبارز آزادی‌بخش؛ اشتباه بزرگ راهبردی رژیم صهیونیستی / اسرائیل خود را برای پاسخی قاطع آماده کند

«اسماعیل هنیه» ملقب به «ابوالعبد» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان به تهران آمده بود طی اقدامی خصمانه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اقدامی که تنها نشان‌دهنده ضعف و استیصال این رژیم منحوس است.

گروه بین الملل ایران آنلاین: در پی اقدامات جنایتکارانه اسرائیل بامداد امروز شاهد ترور یکی دیگر از رهبران محبوب مقاومت اسلامی حماس بودیم که پس از عملیات طوفان الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در سطح جهان تبدیل شد و همین امر موجب شده بود که به هدفی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

ساعت ۲ بامداد، «اسماعیل هنیه» ملقب به «ابوالعبد» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان به تهران آمده بود و در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود طی اقدامی خصمانه از سوی رژیم صهیونیستی با اصابت پرتابه‌ای از هوا به به همراه یکی از محافظانش به شهادت رسید. اقدامی که به زعم بسیاری از کارشناسان نشانه ضعف و واماندگی اسرائیل در جنگ با مردم مظلوم غزه است و هدف آنها از چنین اقداماتی تنها به تعویق انداختن روند رو به زوال این رژیم منحوس است اما این ترور تنها ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی را آشکارتر کرد؛ اینکه آنها خود را به هیچ یک از قواعد بین‌المللی پایبند نمی‌دانند و از هیچ تلاشی برای تداوم اقدامات خصمانه خود فروگذار نیستند.

ترور هنیه، نشانه استیصال رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی ۹ ماهه مردم مظلوم غزه است

در همین رابطه، عماد نجار کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با ایران آنلاین اظهار کرد: ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران نشانه استیصال رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی ۹ ماهه مردم مظلوم غزه است و با این ترور، ما مجدد شاهدا ظهور چهره تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی بودیم، رژیمی که پایه‌های پیدایشش با ترور در مناطق مختلف سرزمین فلسطین صورت گرفته و همواره ترور یکی از ارکان اصلی‌اش بوده است.

وی ترورهایی که توسط رژیم صیهونیستی صورت می‌گیرد را نشانه توجه این رژیم به شدت گرفتن روند رو به زوالش دانست و گفت: اسرائیل دریافته که مقاومت در حال حاضر قدرت زیادی دارد و آنها بر این گمانند که با حذف شخصیت‌ها می‌توانند روند نابودی خود را به تعویق بیندازند اما باید بدانند که مقاومت با حذف نیروهایش ضعیف نمی‌شود بلکه قدرتمندتر می‌شود، همانطور که حضرت امام«ره» نیز در این باره می‌فرمایند: بکشید ما را ملت ما بیدار تر می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: وقتی بخشی از حاکمیت سرزمین ما در بغداد هدف قرار گرفت پاسخ محکم و سنگینی به رژیم صهیونیستی دادیم و خاک این رژیم را هدف موشک‌ها و پهپادهای خود قرار دادیم، حالا هم در پاسخ به جنایت رذیلانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک ایران و به شهادت رساندن فردی که به عنوان یک مقام ارشد فلسطین در کشور ما به سر می‌برد و از لحاظ مدرک مسافرتی هم یک دیپلمات معرفی شده و دارای مصونیت بود؛ جمهوری اسلامی یک واکنش جدی خواهد داشت.

ترور هنیه نشانه بن بست‌هایی است که اسرائیلی‌ها از نظر سیاسی و اقتصادی در آن قرار دارند

جعفر قنادباشی دیگر کارشناس مسائل منطقه نیز ترور اسماعیل هنیه را نشانه روشن واماندگی و ضعف اسرائیلی‌ها در مقابله با نیروهای نظامی حماس دانست و گفت: این اقدام نشانه بن بست‌هایی است که اسرائیلی‌ها از نظر سیاسی و اقتصادی در آن قرار گرفته‌اند و در واقع تلاش کرده‌اند تا از طریق این ترور بخشی از بحران‌هایی را که با آن روبرو هستند، برطرف کنند.

قنادباشی با بیان اینکه ترور اسرائیل هنیه بر اساس یک محاسبه اشتباه صورت گرفته، عنوان کرد: آنها این اقدام را بدون توجه به اینکه این ترور عواقب و پیامدهای بسیار سنگین و فلج کننده برای آنها خواهد داشت، انجام داده‌اند. اشتباه آنها این بود که رهبر سیاسی یک گروه آزادی بخش را به شهادت رساندند بدون توجه به این نکته که در فرهنگ بشری جهان، رهبران گروه‌های آزادی بخش همواره مورد احترام مردم قرار دارند.

قنادباشی با بیان اینکه هنیه در جهت رسیدن به شهادت کار می‌کرد نه در جهت کسب مقام و پست، گفت: برخی از رهبران فلسطینی قبل از او، به جای مقابله با اسرائیل راه سازش به سمت کاخ‌ها و دریافت دلارهای نفتی کشورهای عربی را پیش گرفتند اما او به طور وارسته راه خدمت به مردم را در پیش گرفت و چیزی به وجود آورد که ما آن را تحت عنوان انتفاضه (قیام مردمی) می‌شناسیم؛ به طوری که مردم فلسطین توانستند از انقلاب سنگ به بالاترین ادوات نظامی دست پیدا کرده و ضربات اساسی به اسرائیل وارد کنند.

کارشناس مسائل منطقه در پایان تاکید کرد: اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه از چندین خط قرمز عبور کرده و باید منتظر یک پاسخ سنگین و کوبنده باشد.

به گزارش ایران آنلاین، هنوز جزئیات دقیق ترور اسماعیل هنیه در تهران منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی رخ داده است،اقدامی که بدون تردید با پاسخی کوبنده از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل