کشتی آرای در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

روند صعودی بازار طلا و سکه موقتی است / حباب ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

اقتصاد

73349
روند صعودی بازار طلا و سکه موقتی است / حباب 7 میلیون و 800 هزار تومانی قیمت سکه

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر گفت: روند افزایشی قیمت طلا و سکه موقتی خواهد بود و بعد از بازگشت آرامش به منطقه، مجددا شاهد خواهیم بود که قیمت‌ها به نقطه طبیعی خود بازگشته و به ثبات می‌رسند.

محمد کشتی آرای رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین درباره روند بازار طلا و سکه اظهار کرد: برگزاری درست انتخابات موجب بالا رفتن ارزش ریال شد، هنگامی که ارزش ریال بالا می‌رود قیمت ارز نیز کاهش پیدا می‌کند در نتیجهخ قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد ولی در ادامه، تحولات سیاسی داخلی و خارجی موجب افزایش قیمت جهانی طلا شد و در کنار آن قیمت ارز هم در داخل کشور صعود پیدا کرد و در نتیجه آن، قیمت طلا و سکه هم افزایش یافت.

کشتی آرای با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران عنوان کرد: این اتفاق یک شوک سیاسی بزرگ در منطقه و جهان وارد کرد و اثر زیادی بر روی قیمت ارز داشت، همچنین موجب شد قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها وارد مدار افزایشی شود و قیمت طلای داخلی نیز متاثر از قیمت جهانی صعود کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد بالا، بحث واردات خودروهای دست دوم و اطلاعیه‌های بانک مرکزی نیز عواملی بودند که روی قیمت ارز تاثیر مستقیم داشتند تا جایی که قیمت ارز از بالای ۵۷ هزار تومان به بیش از ۶۰ هزار تومان رسید و این عوامل در مجموع تاثیر خود را روی قیمت طلا و سکه نشان داده و موجب شدند که به طور متوسط ظرف ده روز اخیر با افزایش حدود ۳ میلیون تومانی قیمت سکه روبرو باشیم.

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که به نظر شما این روند تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: روند افزایشی قیمت طلا و سکه موقتی خواهد بود و بعد از بازگشت آرامش به منطقه، مجددا شاهد خواهیم بود که قیمت‌ها به نقطه طبیعی خود بازگشته و به ثبات می‌رسند.

کشتی آرای همچنین عنوان کرد: رخدادهای اخیر در اتفاقی نادر موجب شده که به جای افزایش حباب سکه شاهد کاهش آن باشیم، به طوری که در اوایل هفته گذشته حباب سکه در محدود ۸ میلیون ۳۰۰ هزار تومان بود، اما امروز حباب سکه حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است یعنی حباب سکه حدود ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش ایران آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۳۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۳ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۰ هزار  تومان فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۴۴۲ دلار رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد