کشیش خسرویان: فرانسه به دور از هر گونه دین و آیینی است

فرهنگ

73359
کشیش خسرویان: فرانسه به دور از هر گونه دین و آیینی است

عضو مجمع روحانیون شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران با بیان اینکه فرانسه به دور از هر گونه دین و آیینی است، گفت: برای آن‌ها که به هیچ دین و مذهبی پایبند نیستند، اسلام، مسیحیت یا یهود تفاوتی ندارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، کشیش ساهاک خسرویان با اشاره به اینکه اقلیت‌های مذهبی در شهرهای مختلف ایران اقدام شرم‌آور پاریس در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ را محکوم کردند، اظهار داشت: ۸۵ درصد مسیحیت در جامعه جهانی درباره صحنه افتضاح افتتاحیه المپیک واکنش نشان دادند که این واکنش منجر به حذف تصاویر و فیلم‌های افتتاحیه در فضای مجازی شد.

وی با بیان اینکه فرانسه به دور از هر گونه دین و آیینی است، افزود: برای آن‌ها که به هیچ دین و مذهبی پایبند نیستند، اسلام، مسیحیت یا یهود تفاوتی ندارد. بر همین اساس نه تنها به پیامبر این ادیان بلکه به مقدسات آن هم توهین می‌کنند.

کشیش خسرویان با اشاره به اینکه بسیاری معتقدند که فرانسه جامعه‌ای مسیحی است، اما در سال‌های اخیر این ادعا کاملا قابل رد شدن است، تصریح کرد: فرانسه جامعه ضدمسیحیت و حتی ضدبشر است. از کشوری که بر اساس فراماسونری برنامه‌ریزی شده است، چنین حرکات شنیعی در المپیک دور از انتظار نبود.

عضو مجمع روحانیون شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران به اقدامات ضد دینی فرانسه در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام توهین شد و پس از آن هم مقدسات یهود به سخره گرفته شد که ما در آن زمان هم چنین اقداماتی را محکوم کردیم. به نظر من اگر در مقابل توهین به هر عقیده و دینی سکوت کنیم، آنهایی که مدعی حقوق بشر هستند، دست به هر توهینی علیه ادیان خواهند زد.

وی با اشاره به اعتراض کشورهای اسلامی درباره توهین به مسیحیت در المپیک ۲۰۲۴ تصریح کرد: درست است که ادیان مختلف اختلاف نظر دارند، اما وقتی که توهینی به ادیان می‌شود، همراه شده و اجازه نمی‌دهند که این روند ادامه یابد.

کشیش خسرویان با اشاره به اعتراض ترامپ به افتضاح افتتاحیه المپیک پاریس خاطر نشان کرد: اعتراض ترامپ به خاطر جو موجود و البته در آستانه انتخابات بود. در افتتاحیه المپیک یک کودک با لباس زرد در نمایش شام آخر حضور داشت که این امر اعتراض بسیاری را برانگیخت، چرا که نشانگر کودک آزاری بود.

عضو مجمع روحانیون شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران با بیان اینکه در افتتاحیه المپیک به گی‌ها و لزبین‌ها رسمیت دادند، افزود: آنها طوری القا کردند که همجنسگرایان حق و حقوقی دارند. در حالی که در مسیحیت همجنسگرایی اقدامی شنیع به شمار می‌رود.

کشیش خسرویان با اشاره به اینکه ۱۰۰ سال قبل هم افتتاحیه المپیک در پاریس بود، گفت: در آن سال افتتاحیه به خوبی برگزار شد اما مشخص نیست در این مدت فرانسوی‌ها تغییر رویکرد داده‌اند. آنها در افتتاحیه المپیک رویکرد آخرالزمانی و آغاز مقطع فراماسونری را به نمایش گذاشتند. البته که پس از آن طراح این اقدام عذرخواهی کرد. با این وجود، چنین مراسمی نشانگر رویکرد فرانسه بود.


انتهای پیام/
منبع: فارس
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ