استفاده از تصاویر زنده پهپادی مرزها برای مدیریت تردد زائران اربعین

اقتصاد

73438
استفاده از تصاویر زنده پهپادی مرزها برای مدیریت تردد زائران اربعین

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به تجهیز مراکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مرزی اربعین گفت: استفاده از تصاویر پهپادی به‌صورت زنده از ورود و خروج زائرین از پایانه‌ها و پارکینگ‌ها بر تصمیمات مدیریتی بهتر کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، «داریوش امانی» در پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری هماهنگی و تحول حمل‌ونقل کشور با اشاره به این‌که سال گذشته با مصوبه ستاد اربعین، پایانه «برکت» در مهران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد، افزود: اقدامات عمرانی قابل توجهی از جمله ۲۷ هکتار آسفالت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، ساخت سکو، خوابگاه رانندگان و سرویس‌های بهداشتی، سایبان و ... در پایانه برکت انجام شده است.

وی با اشاره به روزهای اوج رفت از ۲۵ تا ۲۷ مرداد و روزهای اوج برگشت از سوم تا پنجم شهریور، بیان‌داشت: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای اوج برگشت زوار به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فقط برای پایانه مرزی مهران نیاز است.

به گفته معاون وزیر اه و شهرسازی، عمده بار جابه‌جایی مسافر بر عهده حمل‌ونقل زمینی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر از طریق مرزهای زمینی تردد کنند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش خواهیم داشت.

وی به کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور اشاره و اظهار داشت: به‌منظور خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مصوباتی درباره تامین بخشی از ناوگان از طریق شرکت‌های فعال در بخش حمل‌ونقل به تصویب رسیده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد