خاطره جالب مهران رجبی از سریال «شوق پرواز»

بهار خسروی

بهار خسروی

فرهنگ

73453
خاطره جالب مهران رجبی از سریال «شوق پرواز»

بازیگر سینما و تلویزیون درباره بازی در سریال «شوق پرواز» و لزوم ساخت فیلم از روی زندگی شهدا توضیحاتی را ارائه کرده است.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین درباره بازی در سریال «شوق پرواز» گفت: از زمانی که سریال «مختار نامه» ساخته شد و برای مخاطبان از تلویزیون به نمایش در آمد ارادت به این شخصیت بیشتر شد و تجمع بر سر قبر مختار در عراق چندین برابر شد. این نشان می‌دهد که شخصیت‌های بزرگ با فیلم‌ها و سریال‌ها به مردم شناسانده می‌شوند و با معرفی ویژه هنری به یاد آورده می‌شوند.

رجبی در ادامه افزود: مختار منتقم خون سیدالشهدا (ع) بود و همه مسلمانان اسم او را شنیده‌ بودند اما مثل باقی شخصیت‌های بزرگ تاریخ فقط در حد یک اسم بود. با پخش این سریال ارادت و احترام به این شخصیت خیلی بیشتر شد و ملموس‌تر به شخصیت ایشان پی برده شد. با پخش سریال «روزگار غریب» نگاه مردم نسبت به شخصیت دکتر محمد قریب که بنیان گذار طب نوین کودکان در ایران بود، متفاوت شد. با این سریال مردم دکتر قریب را شناختند و انگیزه خدمتش را فهمیدند.

وی درباره لزوم ساخت فیلم و سریال از روی زندگی شهدا ادامه داد: ساخت فیلم و سریال از روی زندگی شهدا به خصوص برای نسل جوان جامعه لازم و ضروری است. ما شهدای گرانقدر و بزرگی داریم، همچون شهید چمران، شهید همت، شهید باکری و ... اگر سریالی راجع به این شخصیت‌های بزرگ ساخته شود مخاطب شناخت خوبی نسبت به زندگی و انگیزه‌های این شهدا به دست می‌آورد. 

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره سریال «شوق پرواز» خاطرنشان کرد: با پخش سریال «شوق پرواز» مخاطب شخصیت شهید عباس بابایی را شناخت و از انگیزه و سختی‌های این شهید بزرگوار آگاهی پیدا کرد. 

رجبی درباره یکی از خاطرات بازی در این سریال گفت: من در سریال «شوق پرواز» نقش پدر شهید خجسته را بازی کردم. یکی از خاطرات جالبی که از این سریال دارم تکرار یک سکانس به خاطر خنده زیاد بود. در سکانسی از این فیلم شهید خجسته (با بازی شهرام حقیقت دوست) و شهید بابایی (با بازی شهاب حسینی) به پیش من آمدند تا خبر نامزدی پسرم را در آمریکا به من بدهند. پدر شهید خجسته عقایدی قدیمی داشت و سختگیر بود و متقاعد ایشان آسان نبود. این سکانس خیلی تکرار شد و کار به جایی رسید که آقای صمدی گفت فعلا ضبط این سکانس مقدور نیست و به محل اسکانم برگشتم. نازک گویی‌ها باعث خنده  من و فیلمبردار و بازیگران این سکانس می‌شد. 

وی درباره اینکه این روزها مشغول چه فعالیتی است، بیان کرد: این روزها مشغول ضبط سریال «مادر سوجان» هستم. این سریال به علت مسائل مالی به طول کشیده است و تاکنون ۲ بار کار موقت تعطیل شد. در حال ضبط این سریال هستم و چند روزی از بازیم برای این فیلم مانده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ