نماینده کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

هیچ هزینه‌ای برای درمان زائران حسینی دریافت نخواهد شد

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

73527
هیچ هزینه‌ای برای درمان زائران حسینی دریافت نخواهد شد

سلمان اسحاقی نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره خدمات درمانی رایگان در مسیر پیاده روی اربعین برای زائران حسینی توضیحاتی را ارائه کرده است.

سلمان اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره تمهیدات دولت برای بحث بهداشت و درمان زائران حسینی در پیاده روی اربعین اظهار کرد: بحث بهداشت و درمان زائران حسینی امر بسیار مهمی است و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ورود جدی به این موضوع دارد. ضمن اینکه سال گذشته هم توفیقات خوبی در این زمینه داشته است. امسال هم هلال احمر در ستاد اربعین گزارش داد که هیچ هزینه‌ای در زمان مراجعه زوار برای تشخیص و درمان پزشکی دریافت نخواهد شد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته هلال احمر فارغ از هر مسئله‌ای و بیمه بودن یا نبودن فرد مراجعه کننده، درمان را به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ وجهی انجام داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره خدماتی که برای اربعین امسال در نظر گرفته شده است، بیان کرد: امسال ۴ بیمارستان در مسیر اربعین برای زائران حسینی در نظر گرفته شده که برای شهر عراق هستند و در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار خواهند داشت. این بیمارستان‌ها کارهای درمانی و در صورت نیاز تا مرز جراحی محدود هم انجام خواهند داد.

اسحاقی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت بزرگ و فرهنگی و نمود وحدت شیعیان و دوستداران اباعبدالله حسین (ع) است، اظهار کرد: طبق گزارش هلال احمر نزدیک به ۲۰ موکب در نجف و ۲۰ موکب در کربلا برای خدمات رسانی به مردم آماده خدمت هستند. در مسیر هم ۴ بیمارستان برای کارهای درمانی و جراحی‌های محدود فعالیت خواهند کرد. ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به هیچ وجه موافق گرفتن هزینه‌ای برای این درمان زائران حسینی نیستیم. هلال احمر هم به خاطر وصیت ملی و بین‌المللی هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نخواهد کرد.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه