«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

طلا و سکه ارزان شد / تداوم روند نزولی بازار

اقتصاد

73804
طلا و سکه ارزان شد / تداوم روند نزولی بازار

قیمت طلا و سکه که برای مدت کوتاهی یک رشد هیجانی به خود گرفته بود حالا وارد یک روند نزولی شده است.

گروه اقتصادی ایران آنلاین: قیمت طلا و سکه پس از آنکه اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونستی در تهران به شهادت رسید دچار یک شوک هیجانی شده و با افزایش قیمت زیادی روبرو شد تا جایی که قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۳ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید هم اکنون قیمت این سکه به  ۴۲۶ میلیون و ۱۵۰ هزار رسیده است، همچنین در بازار طلای تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۱۰۷ تومان کاهش قیمت داشته و قیمت دلار هم که به بیش از ۶۰ هزار تومان رسیده بود وارد کانال ۵۹ هزار تومان شده است و انتظار می‌رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

در این میان، فعالان بازار هم بر تداوم این روند نزولی تاکید دارند تا جایی که محمد کشتی آرای نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایران آنلاین درباره روند بازار طلا و سکه عنوان کرده بود: شهادت اسماعیل هنیه در تهران یک شوک سیاسی بزرگ در منطقه و جهان وارد کرد و اثر زیادی بر روی قیمت ارز داشت، همچنین موجب شد قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها وارد مدار افزایشی شود و قیمت طلای داخلی نیز متاثر از قیمت جهانی صعود کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد بالا، بحث واردات خودروهای دست دوم و اطلاعیه‌های بانک مرکزی نیز عواملی بودند که روی قیمت ارز تاثیر مستقیم داشتند تا جایی که قیمت ارز از بالای ۵۷ هزار تومان به بیش از ۶۰ هزار تومان رسید و این عوامل در مجموع تاثیر خود را روی قیمت طلا و سکه نشان داده و موجب شدند که به طور متوسط ظرف ده روز اخیر با افزایش حدود ۳ میلیون تومانی قیمت سکه روبرو باشیم.

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر گفته بود که روند افزایشی قیمت طلا و سکه موقتی خواهد بود و بعد از بازگشت آرامش به منطقه، مجددا شاهد خواهیم بود که قیمت‌ها به نقطه طبیعی خود بازگشته و به ثبات می‌رسند.

به گزارش ایران آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه بیستم مرداد ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۳۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۴۳۱ دلار رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد