آقابزرگی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» پاسخ داد؛

رشد بورس تا چه زمانی دوام خواهد داشت؟

اقتصاد

74515
رشد بورس تا چه زمانی دوام خواهد داشت؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: تزریق منابع مالی به بازار سرمایه مدت تنها فقط برای کوتاه مدت پاسخگوست و احتمال می‌رود که دیر یا زود بورس به روند گذشته خود بازگردد.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین با اشاره به روند صعودی بازار بورس اظهار کرد: معمولا تصمیمات دولت بر بازار سرمایه تاثیر مستقیم دارد و عوامل مثبتی که طی چند روز گذشته بازار سرمایه را از قرمزپوشی درآوردند از جلسه مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس نشات می‌گیرند.

وی با اشاره به جلسه مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس ادامه داد: فرزین رئیس کل بانک مرکزی به صورت شفاهی در این جلسه متعهد شد که بازار سرمایه را به منابعی که فضای بازار و اعتماد عمومی را مجددا بازمی‌گرداند، تجهیز کند.

آقابزرگی گفت: نکته‌ای که در این بین باید به آن اشاره کرد این است که همانطور که در گذشته نیز مشاهده کرده‌ایم چنین تصمیمیاتی اثر پایدار بر بازار سرمایه نخواهند داشت و تنها برای یک مقطع کوتاه‌ موثر هستند، چون عواملی که بازار را به این روز انداخته از متغیرهای کلان اقتصادی همچون تورم، نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری و نرخ خورا پتروشیمی‌ها و نوع حکمرانی در اقتصاد تاثیر پذیرفته‌اند.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: نکته دیگر اینکه همانطور که تزریق منابع مالی به بازار سرمایه مدت تنها فقط برای کوتاه مدت خوب است، موجب افزایش ناترازی بانک‌ها نیز خواهد شد و احتمال می‌رود که علیرغم سطح ارزندگی که بازار بورس داراست اما دیر یا زود به روند گذشته خود بازگردد.

به گزارش ایران آنلاین، بازار بورس از روز شنبه هفته جاری روندی صعودی را طی کرده و این روند تا کنون ادامه داشته است تا جایی که در روز جاری شاخص کل بورس با رشدی ۷.۴۸۴ واحدی بر قله ۲.۰۳۸.۰۴۲ واحد و شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۷۵۱ واحدی بر قله ۶۳۹.۵۸۲ واحد ایستاد.

همچنین در روز جاری، ارزش معاملات خرد به ۳,۳۸۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات خرد هم  ۷.۵ میلیارد برگه سهم شد و ۳۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد