عقب راندن نیروهای اوکراین در کورسک آغاز شد

بین‌الملل

74682
عقب راندن نیروهای اوکراین در کورسک آغاز شد

فرمانده نیروهای چچنی تحت فرمان ارتش روسیه گفت، پیشروی اوکراین در کورسک متوقف شده و نیروهای روس عقب راندن آنها را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، اپتی علاءالدینوف فرمانده نیروهای چچنی تحت فرمان روسیه گفت: نیروهای مسلح اوکراین در کورسک متوقف شده‌اند و ارتش روسیه در حال عقب‌راندن آن‌هاست.

با این‌ حال، این فرمانده گفت، نیروهای مسلح اوکراینی در حال تجدید قوا و صف‌آرایی مجدد بوده و احتمال دارد در آینده نزدیک به منطقه دیگری از خاک روسیه حمله کنند. وی افزود نیروهای مسلح اوکراین شروع به عقب‌کشیدن سربازان از کورسک کرده‌اند تا برای اعزام آن‌ها به دیگر نقاط آماده باشند.

ارتش اوکراین در تازه‌ترین اقدام خود دست به حملاتی به منطقه «کورسک» روسیه زده است و نیروهای این ارتش ادعای پیشروی در مناطق روسیه را دارند. کی‌یف ادعا می‌کند که حدود ۱۰۰۰ کیلومترمربع از قلمرو روسیه را در اختیار دارد و هر ۲ طرف از ساکنان خود خواسته‌اند تا مناطق مربوطه را ترک کنند، اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که پیشروی نیروهای اوکراینی در منطقه «کورسک» روسیه در تمام منطقه‌ای که نیروهای ویژه آخمات فعالیت می‌کنند، متوقف شده است.

سربازان اوکراینی اذعان می‌کنند که هدف از این حمله، کنترل قلمروهای روسیه و همچنین وادار کردن مسکو به این بوده که نیروهایش را از جبهه دونباس منحرف کند؛ حمله‌ای که از نگاه بسیاری از تحلیلگران نظامی و همچنین برخی روزنامه‌ها به‌عنوان «بزرگ‌ترین قمار اوکراین» تلقی می‌شود؛ زیرا اکنون ارتش این کشور - که مدت‌هاست از کمبود نیرو و مهمات رنج می‌برد - باید منتظر اقدامات متقابل روسیه باشد.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل