ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین از مرز ۲ میلیون خدمت گذشت

جامعه

74741
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین از مرز ۲ میلیون خدمت گذشت

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اعلام کرد: تعداد خدمات درمانی ارائه‌شده به زائران اربعین حسینی از مرز ۲ میلیون خدمت، عبور کرد.

به گزارش گروه اجتناعی ایران آنلاین از اورژانس، جعفر میعادفر روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: این خدمات از ۱۵ مرداد تا یکم شهریورماه ارائه شده و شامل خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، ویزیت، اعزام به مراکز درمانی، درمان سرپایی، خدمات بهداشتی و آموزشی بوده است.

میعادفر با تأکید بر آمادگی کامل تیم‌های بهداشتی و درمانی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین افزود: درمان موارد گرمازدگی نیز با جدیت دنبال شده و تاکنون 10 هزار و ۷۷۸ نفر از زائران با علائم گرمازدگی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین همچنین به همکاری و هماهنگی سازمان‌های مرتبط با این رویداد اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که با فراهم کردن بهترین شرایط بهداشتی و درمانی، از سلامت زائران در این ایام پربرکت به بهترین نحو ممکن حفاظت کنیم.

وی با قدردانی از کادر بهداشت و درمان کشور که در این ایام با فداکاری خدمت‌رسانی کرده‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم با ادامه این تلاش‌ها، سلامت زائران اربعین در مسیر بازگشت به کشور را نیز تأمین کنیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با تأکید بر لزوم مراقبت زائران در زمان بازگشت به کشور، هشدار داد و گفت: زائران به دلیل خستگی بدن و احتمال بروز بیماری‌ها، تا رفع کامل خستگی از رانندگی خودداری کنند.

میعادفر به زائران توصیه کرد در هنگام بازگشت به کشور از هرگونه عجله و شتاب‌زدگی پرهیز کنند و مراقب وضعیت جسمانی خود باشند.

وی تأکید کرد: به دلیل پیاده‌روی طولانی و شرایط طاقت‌فرسای گرما، بسیاری از زائران ممکن است دچار خستگی شدید و افت انرژی شده باشند که این وضعیت می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های مختلف باشد.

وی افزود: استراحت کافی و رفع خستگی، شرط اصلی برای انجام یک سفر ایمن و بدون خطر است لذا از زائران تقاضا داریم تا زمانی که کاملاً احساس آرامش و توانایی لازم برای رانندگی را به دست نیاورده‌اند، پشت فرمان ننشینند.

میعادفر خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود در صورت احساس هرگونه علائم نگران‌کننده مانند تب، سرفه و ضعف و بی حالی، به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین همچنین به زائران توصیه کرد که در طول بازگشت از سفر، به تغذیه مناسب و مصرف مایعات توجه ویژه‌ای داشته باشند و از تماس مستقیم با افراد دارای علائم بیماری های واگیر خودداری کنند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه