تولید بیش از ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های مقیاس کوچک در اوج بار مصرف ۱۴۰۳

اقتصاد

74839
تولید بیش از 1000 مگاواتی نیروگاه‌های مقیاس کوچک در اوج بار مصرف ۱۴۰۳

حداکثر تولید غیرهم‌زمان نیروگاه‌های مقیاس کوچک حرارتی در اوج بار سال جاری با تلاش نیروگاه‌ها در جهت حفظ و افزایش سطح تولید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید نیروگاهی به میزان ۱۱۰ مگاوات از ابتدای سال جاری با رشد ۸ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۱۳۷۹ مگاوات رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، توسعه مولدهای مقیاس کوچک حرارتی دارای توجیه فنی و اقتصادی با سازوکارهای حمایتی این کسب و کار با خرید تضمینی از سال ۱۳۸۷ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است. این نیروگاه‌ها با دارابودن راندمان بالاتر از متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی شبکه و نزدیک بودن به محل مصرف علاوه برتامین برق، مزایایی از جمله کاهش تلفات و بهبود کیفیت توان را دارند.

در سال گذشته با ابلاغ مقررات جدید خرید برق از نیروگاه‌های ممقاس کوچک و با امکان عقد قراردادهای دوجانبه از طریق سازوکار عرضه برق در بورس انرژی و معافیت مصرف‌کننده طرف قراردادهای دوجانبه، رویکرد توسعه این نیروگاه‌ها دنبال شد.

همچنین وفق ضوابط و در جهت توسعه هدفمند، اعلام عمومی نقاط حایز اولویت به همراه ظرفیت مورد نظر در مناطق مختلف کشور و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در دست اقدام است. همچنین شرکت‌های برق آماده همکاری و حمایت از احداث نیروگاه‌های خودتامین بالاخص توسط صنایع هستند تا با افزایش ظرفیت‌های تولید در نقاط مصرف، بیش از پیش از مزایای این گونه مولدها استفاده شود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد