گسترش محور نتزاریم توسط ارتش رژیم صهیونیستی

بین‌الملل

74927
گسترش محور نتزاریم توسط ارتش رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری‌زبان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی محور نتزاریم را گسترش داد.

به گزارش گروه بین‌المللی ایران آنلاین، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی با احداث چهار پایگاه نظامی بزرگ، عامدانه محور نتزاریم در نوار غزه را گسترش داد.

آحارونوت در ادامه نوشت، تصاویر ماهواره‌ای که به تازگی منتشر شده‌اند، این مساله را نشان می‌دهند.

نتزاریم در نزدیکی شهر غزه توسط ارتش این رژیم احداث شد و شمال و جنوب نوار غزه را از یکدیگر جدا می‌کند.

آحارونوت پیشتر در ماه مه نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی کار احداث چهار پایگاه نظامی را در طول این گذرگاه به اتمام رساند و این پایگاه‌ها امکان استقرار دائم صدها سرباز ۲ تیپ ذخیره را فراهم می‌کند.

این روزنامه عبری در گزارش خود نوشت، برخی از این سربازها مسوولیت تامین امنیت احداث سکوی موقت توسط ارتش آمریکا در ساحل غزه را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، تصاویر ماهواره‌ای در ماه مارس نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی کار احداث مسیری را آغاز کردند که نوار غزه را تا ساحل دریای مدیترانه به ۲ بخش تقسیم می‌کند.

این شبکه خبری اعلام کرد، تصاویر گرفته شده در ششم مارس نشان می‌دهد، مسیری که از هفته‌های قبل در دست احداث بود، در حال حاضر حدود ۶ کیلومتر طول داشته و نوار غزه را به ۲ بخش تقسیم کرده و شمال شهر غزه را از سایر بخش‌های نوار غزه جدا می‌کند.

علت این نامگذاری نیز شهرک صهیونیست‌نشینی است که ۱۹۷۷ با همین نام در پنج کیلومتری شهر غزه احداث شد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هم نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خط قرمزهایی را برای مذاکره‌کنندگان در مذاکرات آتش‌بس غزه تعیین کرد که یکی از آنها این است که نیروهای این ارتش بتوانند امنیت محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) واقع در مرزهای نوار غزه و مصر را تامین کرده و نیز با حضور در طول گذرگاه نتزاریم بتوانند مانع از بازگشت نیروهای حماس به شمال غزه شوند.

این دو مساله مهمترین اختلاف‌نظر موجود میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در مذاکرات است.

در حالی که حماس بر اجرای آتش‌بس طبق پیشنهاد ارائه شده در دوم ژوئیه تاکید داشته و شروط جدید رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد، نتانیاهو بر حفظ این ۲ محور پافشاری دارد.

البته مصر نیز مخالف ماندن نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا است و آن را به زیان امنیت ملی خود و مغایر با توافق قبلی با این رژیم می‌داند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل