امت عربی و اسلامی از مسجد الاقصی حمایت کنند

بین‌الملل

74945
امت عربی و اسلامی از مسجد الاقصی حمایت کنند

مقاومت فلسطین از امت عربی و اسلامی خواست به مسئولیت‌های خود در حمایت از مسجد الاقصی و مقدسات عمل کنند.

به گزارش گروه بین‌المللی ایران آنلاین، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکید ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل بر تصمیم خود برای ایجاد یک کنیسه در مسجد الاقصی یک مسئله خطرناک و منعکس کننده ماهیت قصد و نیت رژیم اشغالگر در قبال مسجد الاقصی و هویت عربی و اسلامی آن و اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی این مسجد و کنترل بر آن است.

طبق گزارش سما، در بیانیه حماس آمده است: جنایت‌های بی‌سابقه رژیم فاشیست صهیونیستی در نوار غزه و اقدامات گسترده تجاوزکارانه در کرانه باختری و آزاد گذاشتن وزرای تندرو برای اجرای طرح‌های خبیثانه خود در قدس و مسجد الاقصی و یورش به آن سیاستی است که بر تنش می‌افزاید و منجر به افزایش پایداری ملت ما برای حمایت از مقدسات خود می‌شود.

در این بیانیه آمده است: ما مردم خود در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به بسیج عمومی و تجمع در مسجد الاقصی و مقابله با طرح‌های اشغالگران دعوت می‌کنیم و از مقاومت و جوانان انقلابی در کرانه باختری می‌خواهیم درگیری‌ها با دشمن جنایتکار و شهرک نشینان را تشدید کنند. امت عربی و اسلامی‌ و سازمان‌های آن از جمله سازمان همکاری اسلامی باید به مسئولیت خود عمل کرده و موضعی جدی در قبال ‌جنایت‌های رژیم اشغالگر و تجاوزات علیه مسجد الاقصی اتخاذ کرده و برای توقف این تجاوز وحشیانه علیه ملت ما و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی از جمله مسجد الاقصی تلاش کنند.

همچنین دفتر اطلاع رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات بن گویر جنایتکار درباره مسجد الاقصی و تصمیم برای ایجاد کنیسه در داخل آن چهره صهیونیستی این کابینه تندرو و خطر طرح‌های خبیثانه آن برای ویران کردن این مسجد و برپایی معبد ادعایی خود در آن را فاش می‌کند. جنایت‌های بن گویر و کابینه اسرائیل در تغییر هویت اسلامی این مسئله موفق نخواهد شد و ملت و مقاومت ما همواره حامی و مدافع این مسجد تا زمان نابودی صهیونیست‌ها خواهند بود.

در این بیانیه آمده است: مسجد الاقصی و شهر قدس عنوان نزاع با دشمن صهیونیستی و قطب‌نمای ملت ما و آزادگان امتمان برای دفاع از آن خواهد بود. ما از رهبران، مسئولین، ملت‌ها و دولت‌های این امت و جنبش‌های مقاومت و احزاب و سازمان‌ها می‌خواهیم به مسئولیت‌های تاریخی و دینی خود در حمایت از پایداری ملت و مقاومت در برابر طرح‌های بن گویر و قتل و نسل کشی مردم ما عمل کنند. ما از مردم خود می‌خواهیم هوشیار باشند و به مسجد الاقصی بروند و از آن دفاع کنند تا این مسجد عنوان انقلاب و مقاومتی باشد که شعله آن تا زمان آزادی فلسطین و نابودی دشمنان خاموش نشود.

پیش از این «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت.»

این اظهارات بن گویر واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

نتانیاهو در این باره گفت: هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و قانونی موجود در مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت.

«یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در این باره گفت: کل منطقه شاهد ضعف نتانیاهو دربرابر بن گویر است.

بن گویر بارها با همراهی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته است. این اقدام او اعتراض‌های شدید داخلی و خارجی را به همراه داشته است و مقامات رژیم صهیونیستی وی را خطری برای امنیت رژیم اشغالگر می‌دانند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل