هانی زاده در گفت‎وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

غزه قربانی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا / نتانیاهو درصدد گسترش دامنه جنگ در منطقه است

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

بین‌الملل

75034
غزه قربانی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا / نتانیاهو درصدد گسترش دامنه جنگ در منطقه است

کارشناس مسائل منطقه گفت: غزه در حال حاضر قربانی رقابت‌های بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکاست و هر دو حزب سعی دارند تا از غزه به‌عنوان برگ برنده انتخاباتی استفاده کنند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین اظهار کرد: در طول ۱۰ ماه اخیر ، ۱۵ دور مذاکره بین حماس و رژیم صهیونیستی در دوحه قطر، قاهره مصر، رم ایتالیا و پاریس فرانسه صورت گرفته که متاسفانه به دلیل سقف بالای مطالبات هیئت اسرائیلی و طرح مسائل حاشیه‌ای تمام این مذاکرات ۱۵ گانه با بن‌بست مواجه شده است.

هانی‌زاده ادامه داد: آنچه از این قضایا برمی‌آید، این است که رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بنا دارند تا جنگ غزه را تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا ادامه دهند و در این بین، کشتار بیشتری نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه غزه در حال حاضر قربانی رقابت‌های بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکاست، بیان کرد: هر دو حزب سعی دارند تا از غزه به‌عنوان برگ برنده انتخاباتی استفاده کنند؛ از طرفی، جمهوری‌خواهان دنبال تقویت محور افراطی رژیم صهیونیستی هستند و از طرف دیگر، حزب دموکرات هم کاملا هریس را به عنوان نامزد انتخابات ۲۰۲۴ مطرح کرده و تلاش می‌کند تا به صورت موقت هم که شده در غزه آتش برقرار شود تا از این طریق رای‌های جمعیت خاکستری آمریکا را از آنِ خود کند و کاملا هریس پیروز انتخابات شود. بنابراین، با توجه به شرایط موجود به نظر نمی‌رسد که در یک فرآیند زمانی کوتاه مدت آتش بس در غزه برقرار شود و ممکن است این جنگ برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.

کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این سوال که به نظر شما تحت چه شرایطی هستند آتش بس امکان‌پذیر می‌شود، اظهار کرد: تنها در شرایطی آتش بس برقرا می‌شود که آمریکا اسرائیل را به تحریم تهدید کند و این رژیم را تحت بند هفت مشروح سازمان ملل از سوی قدرت‌‌های بزرگ قرار دهد؛ این تنها راه کاری است که می‌تواند به ماجراجویی بنیامین نتانیاهو خاتمه دهد.

هانی‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه نتانیاهو درصدد گسترش دامنه جنگ از غزه به سایر نقاط منطقه است، عنوان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در طول ده ماه اخیر هیچ دستاوردی نداشته و تلاش نتانیاهو این است که بدون دادن کوچک‌ترین امتیازی گروگان‌ها را آزاد ‌کند و شرایط خودش را بر حماس تحمیل کند ولی حماس با توجه به مقاومتی که صورت می‌گیرد و اراده بالای مردم در تقابل با صهیونیستی در واقع آماده ادامه جنگ است و لذا بنیامین نتانیاهو قصد دارد که برای باقی ماندن در قدرت به نوعی امتیازات بالایی در جنگ کسب کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل