سیستم برق ونزوئلا هدف «حمله تروریستی» قرار گرفت

بین‌الملل

75102
سیستم برق ونزوئلا هدف «حمله تروریستی» قرار گرفت

وزیر کشور ونزوئلا با متهم کردن «مخالفان» دولت، از «حمله تروریستی» علیه سیستم برق سراسری این کشور و نقص در خدمات برق در چندین منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، دیوسدادو کابِیو (Diosdado Cabello) وزیر کشور ونزوئلا در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی دولتی وی‌تی‌وی (VTV) تصریح کرد: امشب در ساعت ۱۹: ۱۶ (۲۳: ۱۶ به وقت گرینویچ) یک حمله تروریستی به خدمات برق ملی رخ داد و ایالت‌های تاچیرا، مِریدا، باریناس، زولیا، فالکون، نوئِبا اسپارتا و تا حدودی بخش‌های لا گوایرا، میراندا و کاراکاس را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت که این یکی از راهبردهایی است که «بخش‌های مخالف» برای «تلاش برای تاثیرگذاری بر مردم» بدون به جا گذاشتن شواهدی از اتهام استفاده کرده‌اند.

کابِیو افزود: ما به مردم خود هشدار می‌دهیم که در هر گوشه ونزوئلا مراقب باشند و هرگونه وضعیت غیرعادی را گزارش کنند و شک نکنید که ما اقدام فوری انجام خواهیم داد.

این مقام ونزوئلایی با بیان اینکه نهادهای امنیتی دولتی در کنار کارکنان سیستم برق مستقر هستند، خاطرنشان کرد: سرویس برق تا کنون در چندین نقطه به شرایط عادی بازگردانده شده است.

وی گفت: مردم ونزوئلا می‌توانند مطمئن باشند که پاسخ قاطعانه علیه کسانی خواهد بود که خشونت ایجاد می‌کنند، اقدامات تروریستی انجام می‌دهند، به خدمات عمومی که مورد نیاز شدیدهمه مردم ونزوئلا است، حمله می‌کنند.

شماری از کاربران ونزوئلایی نیز از طریق حساب‌های کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، از نقص در خدمات برق در ایالت‌های مختلف این کشور از جمله در کاراکاس خبر دادند.

دولت ونزوئلا بارها خرابکاری علیه سیستم برق این کشور با هدف ایجاد بی‌ثباتی را محکوم کرده است.

در مارس ۲۰۱۹، جدی‌ترین و گسترده‌ترین حمله علیه سیستم برق ونزوئلا رخ داده بود که طی آن کل قلمرو این کشور حوزه کارائیب تحت تاثیر آن حمله قرار گرفته بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل