آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی آماده شد

جامعه

75137
آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی آماده شد

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مراکز غیردولتی که از سال‌های گذشته مورد درخواست هیأت دولت بود، بر اساس قالب موردنظر شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده که به زودی ارسال می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، بهنام نیک‌نژاد امروز هفتم شهریورماه در نشست رؤسای شورای هماهنگی مؤسسان مراکز غیردولتی کشور در شهرکرد اظهار داشت: بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و ۲۰ هزار مرکز غیر دولتی در کشور وجود دارد و ۱۵ درصد مدارس کشور مدارس غیردولتی هستند که ۱۴ درصد دانش‌آموزان کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی و مراکز آزاد، گفت: طبق مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس و اداره مراکز غیر دولتی، شهریه هر شهرستان تعیین و ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در هیچ صنف و حوزه‌ای قیمت شهریه مصوب و فوق برنامه روشن و واضح نیست، بیان کرد: حقوق معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی براساس شهریه‌ای که از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، پرداخت شده و گاهی حقوق عالی، مکفی و بیمه دریافت نمی‌کنند.

نیک‌نژاد با بیان اینکه هم مردم و هم موسسان برای شهریه تحت فشار هستند، تصریح کرد: وظیفه ما اجرای قانون است و شهریه‌های این استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه رویداد ملی دیگری که در چهارمحال و بختیاری اتفاق می‌افتد شورای هماهنگی موسسان مراکز آموزش و پرورش غیردولتی است، گفت: این شورا امروز در این استان مسقر و طی برگزاری جلسات متعدد در خصوص قوانین و آیین‌نامه‌ها مصوباتی تنظیم خواهد شد، همچنین آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مراکز غیردولتی که از سال‌های گذشته مورد درخواست هیأت دولت بود، براساس قالب موردنظر شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده که به زودی ارسال می‌شود.

نیک‌نژاد در خصوص سهمیه معلمان غیردولتی در استخدام‌های آموزش وپرورش، خاطرنشان کرد: استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون صورت می‌گیرد که طبق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی در مصاحبه تخصصی امتیاز قائل شده و اغلب قبولی‌ها از معلمانی است که در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه