تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی ریاضی

جامعه

75249
تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی ریاضی

۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال گذشته و امسال مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، آیین تجلیل از مدال آوران ریاضی در دو سال اخیر (سال‌های 2023 و 2024 میلادی) شامگاه جمعه برگزار شد و دانش آموزانی که در مسابقات مختلف موفق به کسب نشان شده اند، مورد قدردانی قرار گرفتند.

اردشیر ابراهیمی مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه نخبگان سرمایه های معنوی جامعه به شمار می روند که دستاوردها و اختراعات آن ارزش بالایی دارد، گفت: باید در عرصه‌های گوناگون علمی همه گونه خدماتی به المپیادی ها و مدال آوران داده شود تا آنان به توسعه علمی و دستاوردهای خود بپردازند.

وی با یادآوری اینکه کشورهای مختلف سرمایه گذاری های هنگفتی را در حوزه های علمی و فناوری انجام می دهند تا به دستاوردهای جدید دست پیدا کنند، افزود: یکی از این سرمایه گذاری ها، توجه ویژه به نخبگان و مدال آوران برای توسعه دستاوردهای علمی آنان است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در پذیرش دانشجویان مراکز دانشگاهی نیز باید به سطح علمی این گروه از نخبگان توجه داشت و سوالات را مرتبط با رشته این افراد طراحی کرد تا انتخاب ها هدفمند شود.

محمدرضا خسروی دبیر مسابقات جهانی ریاضی نیز در این آیین گفت: دانش پژوهان با شرکت در مسابقات بین المللی، داشته های علمی و خلاقیت خود را به جهانیان نشان می دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی ریاضی، یکی از اهداف آن را کسب تجربه، شکوفایی خلاقیت ها و توانمندی حل مسئله دانست.

در پایان این مراسم از ۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه