شهادت ۴ فلسطینی حاضر در کاروان امدادی توسط اسرائیل

بین‌الملل

75267
شهادت ۴ فلسطینی حاضر در کاروان امدادی توسط اسرائیل

سازمان آمریکایی «آنرا» از شهادت چهار فلسطینی در جنوب نوار غزه در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌المللی ایران آنلاین، سازمان بشردوستانه آمریکایی ANERA که یکی از بزرگترین سازمان‌های فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه در خاور نزدیک است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به کاروان کمک‌رسانی سازمان «آنرا» که حامل غذا و سوخت به بیمارستان هلال احمر اماراتی بود، چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، این نهاد امدادی آمریکایی همچنین اعلام کرد این چهار تن که شهید شده‌اند از افراد باتجربه و باسابقه فلسطینی بودند که در برقراری امنیت مشارکت داشتند و از کارکنان سازمان «آنرا» نبودند.

سازمان آنرا اعلام کرد این چهار شهید درخواست هدایت یکی از خودروهای اصلی کاروان امدادی را داشتند و به آنها هشدار داده شد که مسیر ناامن است و با این چهار تن از قبل هیچ هماهنگی‌ صورت نگرفته بود، این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این خودرو حامل سلاح‌های زیادی بود و هیچ هشدار یا تماسی قبل از حمله هوایی رژیم صهیونیستی صورت نگرفت.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که پس از اینکه افرادی مسلح کنترل خودروی پیشرو در کاروان را به دست گرفتند مستقیما هدف حمله قرار گرفته شد.

ارتش رژیم اشغالگر به تعداد شهدای این حمله اشاره‌ای نکرد اما اعلام کرد که حضور این افراد در این خودرو با مقامات این رژیم هماهنگ نشده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد پس از شناسایی تسلیحات، حمله علیه این افراد انجام شد.

در همین رابطه، سازمان آنرا تاکید کرد در این حمله به هیچ یک از کارکنان این نهاد آسیبی وارد نشده است و یکی از کارکنان آنرا که در خودروی دوم حضور داشت از نزدیک شاهد این حادثه بود.

پیشتر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی به‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته و آشکار بودن خودروی امدادی سازمان ملل در غزه، اقدام به هدف قرار دادن یکی از کاروان‌های متعلق به آن کرد، عملیات‌های امدادرسانی خود در این باریکه را به دلیل اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی به حال تعلیق درآورد.

«رابرت وود»، معاون سفیر آمریکا در شورای امنیت نیز مدعی شد تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت خودروی تیم امدادی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در غزه ناشی از اشتباه بوده است.

وی در جلسه شورای امنیت گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد تیراندازی به سوی خودروی امدادگران در غزه به دلیل خطا در ارتباطات رخ داده است. ما به فوریت از آنها خواستیم اقدام به رفع این اشتباه در سیستم‌های ارتباطی خود کنند.

این مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل نه تنها باید اشتباهات خود در این زمینه را بپذیرد بلکه باید اقدامات قاطعی برای جلوگیری از تیراندازی نظامیان خود به خودروهای سازمان ملل انجام دهد.

هدف قرار دادن کاروان کمک‌های بشردوستانه آمریکایی جنایت جنگی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اقدام ارتش جنایتکار صهیونیستی به هدف قرار دادن یک کاروان کمک‌های بشردوستانه وابسته به یکی از موسسات خیریه آمریکایی در غزه علیرغم هماهنگی قبلی آن با طرف صهیونیستی، یک جنایت جنگی تکراری است که به شیوه‌ای عامدانه و با هدف بازداشتن موسسات و سازمان‌های فعال در زمینه امور بشردوستانه از ادامه خدمات رسانی به فلسطینیان در نوار غزه و ادامه نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ۱۱ ماهه دشمن علیه ساکنان این باریکه انجام گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد با وجود اینکه این موسسه خیریه آمریکایی تایید کرده که چهار نفر شهید شده در این حمله از کارکنان این شرکت و در حال جابجایی کمک‌های بشردوستانه در غزه بودند، اما ارتش فاشیست و جنایتکار رژیم صهیونیستی همچنان بر ادعای دروغین خود مبنی بر اینکه افراد کشته شده جزو نیروهای مسلح بودند، اصرار دارد اما این ادعایی کاملا کذب و بی‌اساس است که دشمن اشغالگر همواره برای توجیه جنایات آشکار شده خویش علیه نهادها و موسسات فعال در زمینه امور بشردوستانه به آن متوسل می‌شود.

حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست این جنایت وحشیانه عامدانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و موسسات امدادرسان را محکوم کرده و مجازات‌های لازم را برای بازداشتن این رژیم از ادامه جنایات خود در غزه اعمال کنند.

این جنبش همچنین از دولت آمریکا خواست از سرپوش نهادن بر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به این کاروان امدادرسانی آمریکایی در غزه دست بردارد.

ارتش اشغالگر برای سیصد و سی‌امین روز متوالی به کشتارهای هولناک خود ادامه می‌دهد.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده، مفقود هستند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل