تلفات ارتش اوکراین به ۲۰۲۵ سرباز رسید

بین‌الملل

75308
تلفات ارتش اوکراین به ۲۰۲۵ سرباز رسید

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اوکراین در شبانه‌روز گذشته ۲۰۲۵ سرباز و میزان قابل توجهی تجهیزات نظامی را در تمام خطوط مقدم از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌المللی ایران آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای درباره آخرین تلفات اوکراین در جریان جنگ در ۲۴ گذشته اعلام کرد که مجموع نیروهایی که کی‌یف در این بازه زمانی از دست داده است به ۲۰۲۵ نفر می‌رسد.

این وزارت‌خانه در بیانیه خود با ارائه اطلاعات جزئی درباره عملیات‌ نیروهای روس در جبهه‌های مختلف آورده است، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در محدوده لیپتسی و ولچانسک تا ۱۲۵ سرباز و ۲ وسیله نقلیه موتوری بوده است.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسکو در نزدیکی شهرک‌های پتروپاویوکا و لوزووا در منطقه خارکیف، نوُوودیانه از جمهوری خلق لوهانکس و گریگوریوکا از جمهوری خلق دونتسک (DPR) نیز ۲ خودروی زرهی، ۶ خودروی موتوری، یک هویتزر Msta-B صد و پنجاه و دو  میلی‌متری، یک سلاح ۱۰۵ میلی متری M۱۱۹ ساخت آمریکا و سه ایستگاه جنگ الکترونیک آنکلاو-ان را منهدم کردند. شمار تلفات در این جبهه تا ۴۶۰ سرباز اوکراینی برآورد شده است.

علاوه بر این، ۶ انبار مهمات صحرایی اوکراین در این جبهه منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اوکراین همچنین در نزدیکی روستای وودیان و شهر ووهلهدار در جمهوری دونتسک، ۱۲۵ سرباز و یک تانک، یک خودروی زرهی و چهار خودروی موتوری را از دست داد.

در بخش دیگری از جمهوری دونتسک نیز که یگان «گروه نیروهای جنوب» روسیه در آن عملیات انجام دادند، تلفات کی‌یف تا ۷۸۰ سرباز اعلام شده است. نیروهای روسی همچنین یک تانک، یک نفربر زرهی M۱۱۳ ساخت آمریکا، چهار خودروی موتوری، یک هویتزر M۷۷۷  صد و پنجاه و پنج میلی‌متری ساخت آمریکا، یک هویتزر FH-۷۰ صد و پنجاه میلی‌متری ساخت انگلیس و یک نفربر D-۲۰ را در کنار سایر تسلیحات منهدم کردند. ۲ انبار مهمات نیز در این محدوده منهدم شد.

به‌طور همزمان، «گروه نیروها مرکزی» یک روستا را در منطقه دونتسک آزاد کردند. در جریان این عملیات، اوکراین یک خودروی زرهی، سه وسیله نقلیه موتوری، ۲ سلاح ۱۵۲ میلی‌متری Msta-B، سه هویتزر ۱۲۲ میلی‌متری D-۳۰ و یک هویتزر ۱۰۵ میلی متری M۱۰۱ ساخت ایالات متحده را به همراه ۴۵۵ سرباز از دست داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل