در بازدید مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از طرح‌ها و پروژه‌های شرکت پالایش نفت تهران مطرح شد:

تاکید بر حل چالش‌ها و تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های کیفی‌سازی

اقتصاد

75515
تاکید بر حل چالش‌ها و تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های کیفی‌سازی

محمدصادق عظیمی‌فر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هدف نظارت بر عملیات پالایش، انتقال، توزیع و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی با حضور در شرکت پالایش نفت تهران ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها با مدیرعامل، مدیران و کارکنان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، در این بازدید مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با تاکید بر تولید پایدار و چشم‌انداز حرکت به سمت پتروپالایشی شدن تاکید کرد: کلیه طرح‌ها و پروژه‌های شرکت پالایش نفت تهران در راستای رعایت الزامات محیط زیستی، افزایش کیفیت محصولات به ویژه ارتقا کمی و کیفی بنزین تولیدی است.

وی با اشاره به برخی موانع و چالش‌های فراروی صنعت پالایش نفت کشور نظیر محدودیت های گمرکی برای تجهیزات پیشرفته افزود: این شرکت با نگاه واقع‌گرایانه به چالش‌های پیش روی پروژه‌ها، نظیر نوسانات قیمت ارز و بدقولی سازندگان خارجی در تامین برخی کاتالیست‌ها، با مدیریت و ارائه تعدیلات قانونی به پیمانکاران و تامین‌کنندگان و تکیه بر توان سازندگان ایرانی در تامین تجهیزات و کاتالیست ‌ها، برخی چالش‌ها را پشت سر گذاشته و توانسته در کنار اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی، اجرای دیگر پروژه‌های زیست‌محیطی نظیر بازیابی گاز‌های ارسالی به سیستم مشعل، بازیافت لجن‌ها، پروژه پست برق ۶۳ کیلو ولت، استفاده از آب‌های خاکستری و کاهش مصرف آب همزمان با توسعه کیفی را در دستور کار خود قرار دهد.

در ادامه محمدصادق عظیمی‌فر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تمجید از اقدامات صورت گرفته، بر عزم دولت در رفع چالش‌ها و موانع موجود در صنعت پالایش نفت کشور تاکید کرد و گفت: روابط مالی با پالایشگاه‌ها می‌بایست به نحوی تنظیم گردد که ناظر بر منافع ملی باشد. قطع به یقین با حمایت‌های شرکت ملی پالایش و پخش و همت مجموعه پرتلاش شرکت‌های پالایشی، موانع فراروی پروژه‌های کیفی‌سازی صنعت پالایش نفت برداشته خواهد شد.

وی شرکت پالایش نفت تهران را پیشانی پالایشگاه‌های کشور توصیف کرد و ضمن تاکید ویژه بر رعایت سختگیرانه الزامات HSE، از اقدامات مثبت انجام شده و نوع نگاه در شناسایی گلوگاه‌های پروژه‌ها، رویکرد توجه به عدم النفع تاخیر در پروژه‌ها را در پالایشگاه تهران موثر و شایسته برشمرد و از روند اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و کمک به حل مشکلات آب تقدیر و تشکر به عل آورد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان یادآور شد: دولت در حل مشکلات مربوط به حامل‌های انرژی از تمام توان و ظرفیت خود جهت آسایش و رفاه حال مردم استفاده خواهد کرد تا با ارائه راهکارهای لازم در راستای اجرای قوانین محوله، مشکل ناترازی سوخت مرتفع گردد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد