کشتی آرای در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

بازار طلا و سکه به کدام سو می‌رود؟ / حباب ۸ میلیون تومانی قیمت سکه

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

اقتصاد

75526
بازار طلا و سکه به کدام سو می‌رود؟ / حباب ۸ میلیون تومانی قیمت سکه

عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: پیش بینی می‌شود در هفته جاری اتفاق خاصی در بازار طلا و سکه نداشته باشیم، البته بسیاری از خانواده‌ها، مراسم‌ ازدواج و مراسم‌های شادی خود را برای ماه ربیع الاول گذاشته‌اند که همین مسئله موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا و جواهرات خواهد شد و احتمالا حباب سکه با کمی افزایش همراه شود.

محمد کشتی آرای عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین در مورد روند بازار طلا و سکه اظهار کرد: تقریباً در طول دو هفته اخیر شاهد بودیم که قیمت جهانی طلا و همچنین قیمت ارز در یک دامنه حرکت می‌کرد و نوسان داشت همین موضوع بر روند بازار داخل کشور نیز تاثیر مستقیم داشت.

کشتی آرای با اشاره به اینکه در طول دو هفته گذشته، روزهای پایانی ماه صفر را می‌گذراندیم، عنوان کرد: همین امر موجب شده بود بازار طلا و سکه با یک رکود همراه شود و همراه با کاهش تقاضا حباب سکه نیز کاهش پیدا کرد. در روزهای پایانی ماه صفر و با ورود به ماه ربیع الاول بعد از اتمام ایام عزاداری‌ها و سوگواری‌ها بازار به سمت تعادل پیش می‌رود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در هفته جاری اتفاق خاصی در بازار نداشته باشیم، بیان کرد: البته بسیاری از خانواده‌ها، مراسم‌ ازدواج و مراسم‌های شادی خود را برای ماه ربیع الاول گذاشته‌اند که همین مسئله موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا و جواهرات خواهد شد و احتمالا حباب سکه با کمی افزایش همراه شود.

وی افزود: قیمت طلا هیچ گاه ثابت نمی‌ماند و نوسانات آن با قیمت جهانی طلا و قیمت ارز بالا و پایین می‌رود، تا جایی که در حال حاضر حباب سکه در محدوده ۸ میلیون تومان است.

کشتی آرای با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار گفت: قیمت سکه اوایل هفته در محدوده ۴۳ میلیون تومان قرار داشت در روزهای پایانی هفته تا ۴۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم اول هفته سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بود و در روزهای پایانی هفته تا ۳ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان یعنی حدود ۳۵ هزار تومان افزایش یافت که به دلیل نوسان قیمت اونس جهانی و قیمت در روزهای حالا پایه در هفته گذشته با توجه به بعضی از مسافرت‌های خارجی تقاضا هم در بازار ارز ایجاد شده بود و افزایش قیمت ارز هم موجب شد قیمت طلا بالا بره

عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در پایان عنوان کرد: از امروز صبح قیمت جهانی طلا تا حدودی با تعدیل همراه شده به طوری که قیمت هر اونس طلا در حال حاضر حدوداً با ۲۲ دلار کاهش به ۲۴۰۰۹۷ دلار رسیده است.

به گزارش ایران آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران به ۳۸ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم به ۴۳ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دادوستد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۷ هزار  تومان فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۵۱۶ دلار رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد