رئیس سابق شاباک: اولویت باید بازگرداندن اسرا و توقف جنگ باشد

بین‌الملل

75527
رئیس سابق شاباک: اولویت باید بازگرداندن اسرا و توقف جنگ باشد

رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد که اولویت باید بازگرداندن اسرا و توقف جنگ باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، عامی ایالون، رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اذعان کرد این رژیم برای جنگ‌های طولانی‌مدت آمادگی ندارد و جنگ در غزه باید از مدت‌ها پیش پایان می‌یافت.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی در ادامه افزود: جان اسرا از هر چیزی مهم‌تر است و به‌رغم بهای سنگینی که در معامله خواهیم پرداخت باید آنها را بازگرداندیم.

ایالون همچنین تاکید کرد جنگ در نوار غزه همین الان باید متوقف شود و جنگ خاتمه یابد. اولویت باید بازگشت اسرا، توقف جنگ و انتقال سنگینی بار جنگ به شمال و کرانه باختری باشد.

وی همچنین گفت: آن چیزی که در حال حاضر بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) به دنبال است تداوم حیات کابینه‌اش و حفظ قدرت و ائتلاف خود است، نه امنیت اسرائیل؛ او با پافشاری بر باقی ماندن در محور فیلادلفیا تنها به دنبال حفظ دولتش است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شده بود: همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح کرد و به ما حمله کرد.

نتانیاهو در حالی بر ضرورت ادامه جنگ و ماندن در محور فیلادلفیا تاکید کرد که از چند روز پیش و پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده‌اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

موضوع ماندن و یا نماندن در محور فیلادلفیا به عامل اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و درحالی که سران نظامی این رژیم ماندن در آن را بیهوده می‌دانند، نتانیاهو و وزرای تندروی او بر ضرورت حفظ حضور نظامی در این محور تاکید دارند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل