کاظمی‌قمی: انسداد فیزیکی مرزهای ایران با افغانستان و پاکستان درحال انجام است

سیاست

75699
کاظمی‌قمی: انسداد فیزیکی مرزهای ایران با افغانستان و پاکستان درحال انجام است

سفیر ایران در کابل گفت: یکی از موضوعاتی که حکومت سرپرست همراهی می‌کند، مساله طرح انسداد فیزیکی مرز است که اکنون هم در مرزهای افغانستان و هم پاکستان شروع شده و خوشبختانه این مساله جزو تاکیدات شورای عالی امنیت ملی بوده و از جمله مسائلی است که رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا بر آن اهتمام داشته اند.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت کشور افغانستان و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، در یک گفت‌وگو، درباره آخرین وضعیت طرح مسدودسازی و انسداد فیزیکی مرز ایران و افغانستان عنوان داشت: امنیت مرزها یکی از حوزه‌هایی است که با حکومت سرپرستی افغانستان همکاری داریم. ما در مساله مقابله با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و دیگر موضوعات نیز با حکومت سرپرستی، همکاری داریم.

کاظمی قمی افزود: یکی از موضوعاتی که حکومت سرپرستی همراهی می‌کند، مساله طرح انسداد فیزیکی مرز ایران با همسایگان شرقی است که هم در مرزهای افغانستان و هم پاکستان شروع شده و خوشبختانه این مساله جزو تاکیدات شورای عالی امنیت ملی بوده و از جمله مسائلی بوده که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان فرمانده کل قوا بر آن اهتمام داشت.

سفیر ایران در کابل خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با کمک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان را آغاز کرده‌اند، اما چون طول مرزهای شرقی طولانی و دیوارکشی وسیع است، این امر تاحدودی زمان می‌برد، در هر حال طرح‌های امنیتی در مرز اکنون در حال انجام است که همکاری با حکومت سرپرست افغانستان یکی از آن‌هاست.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست